Show simple item record

dc.contributor.advisorBaykal, Gökhan
dc.contributor.authorMehmetoğlu, Doruk
dc.date.accessioned2020-12-04T11:54:33Z
dc.date.available2020-12-04T11:54:33Z
dc.date.submitted1994
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/81539
dc.description.abstractV ÖZET Geçmiş senelerde Boğaziçi Üniversitesi Zemin Mekaniği ve Temel Mühendisliği Laboratuvarında atık malzemeler olan uçucu kül ve eski oto lastiklerinden elde edilen lastik parçacıkları üzerinde çalışmalar yapılmış ve bunların çöplük alanlarında tecrit malzemesi olarak kullanılabileceği kanıtlanmıştır. Bu çalışmanın amacı aynı atık malzemelerin değerlendirilebileceği yeni bir alan bulmaktır. Bu çalışmada Soma TEK-B Termik Santralı 'ndan alınan kalsiyum muhtevası yüksek uçucu kül, atık toz lastik, kireç ve küresel ve kırılmış buz parçacıkları kullanılmıştır. Çalışmalar sonucunda oto- korkuluk olarak kullanılabilecek hafif ve enerji emme kapasitesi yüksek bir malzeme üretilmiş ve uçucu kül ve kullanılmış oto lastiklerine yeni bir kullanım alanı daha sağlanmıştır. Toplam 126 numune uçucu kül-lastik-buz ve uçucu kül- söndürülmüş kireç-buz karışımlarının statik olarak sıkıştırılmasıyla hazırlanmıştır. Numunelere külün hidratasyon reaksiyonuna ilave su sağlamak ve numune içinde boşluklar elde ederek enerji emme kapasitesini arttırmak amaçlarıyla küresel veya kırılmış buz parçacıkları katılmıştır. Bütün numuneler 56 gün küre tabi tutulmuşlardır. Numuneler üzerinde ultrases geçiş süresi, basınç dayanımı, ve çift taraflı delme (double punch test) deneyleri uygulanmıştır. Deneyler sonunda, basınç mukavemetinin kireç ve kırılmış buz, enerji emme kapasitesi ve çekme mukavemetinin kireç ve küresel buz ilaveli numunelerde maksimum değerlere eriştiği görülmüştür. Elde edilen malzemenin enerji emici oto- korkuluk olarak kullanılabileceği sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractIV ABSTRACT During the past years, research had been carried on in the Boğaziçi University, Soil Mechanics and Foundation Engineering Laboratory to find a way of utilizing two wastes, namely fly ash and rubber chips from old tires. As a result, it had been determined that these wastes could successfully be used in waste liner construction. The purpose of this work is to find a new field of utilization for these materials. The materials used for this purpose are self cementitious high-calcium fly ash from Soma TEK-B Thermal Power Plant, pulverized waste rubber, lime and spherical and crushed ice particles. As a result of the work undertaken a light-weight energy absorbing material which may be utilized in the construction of traffic barriers is developed and a new field of utilization for fly ash and waste rubber is provided. For the laboratory experiments, a total number of 126 fly ash-rubber-ice and fly ash-lime-ice samples of different compositions were prepared using static compaction. Additional water in the form of crushed or spherical ice particles was provided for the hydration reaction of fly ash and to increase the energy absorbing capacity by introducing voids into the samples. All of the samples were cured for a period of 56 days. Ultra sound, compression and double punch tests were performed on them. Laboratory studies indicated a maximum increase in compressive strength with added lime and crushed ice. Energy absorbing capacity and tensile strength were increased most after adding lime and spherical ice. It was concluded that this material could be used in crash-cushion construction.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleCompacted fly ash mixtures as highway safety barriers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmFly ash
dc.subject.ytmRecycling
dc.subject.ytmWastes
dc.subject.ytmAutomobile tire
dc.identifier.yokid35321
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid35321
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess