Ankara Üniversitesi Veteriner Fakültesi öğrencilerinin barınma koşullarının ders başarıları üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
38 6. ÖZET Bu araştırma Ankara Üniversitesi Veteriner Faklütesi öğrencilerinin barınma şekillerinin öğrencilerin ders başarılarına önemli bir etkisinin olup olmadığını incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma 1990-1991 Eğitim-Öğretim yılında Ankara Üniversitesi Veteriner Fakültesinde yürütülmüştür. Materyal olarak 866 öğrenci ile yapılan anketler ve aynı öğrencilerin bu yıl içerisinde aldıkları her dersin ders basan notlan kullanılmıştır. Öğrencilerin ders başarıları üzerine barınma şekillerinin etkisini araştırırken veriler, öğrencilerin cinsiyetlerine ve bitirdikleri, lise'ye göre düzeltilerek kullanılmıştır. Öğrencilerin düzeltilmiş yıl sonu başarı not ortalamaları, ailesi ile birlikte bannanlarda 53.8 ± 0.9, bir yakınının yanında barınanlarda 55.3 ± 2.0, arkadaşları ile bir evde barınanlarda 48.2 ± 1.2, resmi öğrenci yurtlarında barınanlarda 55.7 ± 0.7 ve özel öğrenci yurtlarında barınanlarda ise 53.9 ± 2.2 olarak bulunmuştur. Ayrıca, kız öğrencilerin erkeklerden ve meslek liseleri ile normal devlet liselerinden gelen öğrencilerin diğer liselerden gelenlerden daha başarılı oldukları gözlenmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin başarısı için en uygun barınma şeklinin resmi öğrenci yurtları olduğu ve bunlan sırası ile bir akraba yanında barınma, özel yurtta barınma ve kendi ailesi ile barınma şekillerinin izlediği belirlenmiştir. Arkadaşları ile birlikte kalan öğrenciler ise başarı sıralamasında en aşağıda yer almıştır. 39 7. İNGİLİZCE ÖZET (SUMMARY) (THE EFFECTS OF ACCOMODATION OF THE STUDENTS ON THEİR COURSE SCORES AT THE UNIVERSITY OF ANKARA, FACULTY OF VETERINARY MEDICINE) This research was held to investigate the effects of living conditions of the students on their academic success at te University of Ankara, Faculty of Veterinary Medicine. The research data obtained in the academic year of 1990-1991. The research material consisted of a questionnary covering 866 students and the marks those students obtained from each course during the academic year. To investigate the influence of living conditions on the academic achiement, the data had been covvected for the sex of the students and type of the high school which the students had been graduated. Corrected mean values of course scores for the student groups; living with their own parents, living with the relatives, living with their friends, staying in an offcial dormitory and staying in a private dormitory are estimated as; 53.8 ± 0.9, 55.3 ± 2.0, 48.2 ± 1.2, 55.7 ± 0.7 and 53.9 ± 2.3 respectively. Also it is observet that, female students obtained betler marks than males while the students originated from vocational and state high schools obtained better marks than those students originated from the other high schools.40 As the result of investigation it may be stated that the most suitable accomodations for the students acbievement were the.offical dormitories and it is followed by; living with the relatives, staying in the private dormitories, living with their own families respectively, living with the friends seemed to be the least suitable accomodation.
Collections