Dracula: The story of a terrorist against order
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZDRACULA: ?DÜZENE? KARŞI B R TERÖR ST N H KAYESKörpe, Ahmet EmreStoker Dracula'da kapitalizmin çevre ve toplum üzerindeki zararlı etkilerini inceler.Burjuva karakterleri nevrotik ve endüstri ürünü bireyler olarak betimler. Kont Draculaburjuvaziye karşı savaşır ve kapitalist düzeni tehdit eder. Böylece bu eser, Stoker'ınkapitalizm ve onun yarattığı sosyal sınıflara olan nefretini gösterir: vampirler vebasmakalıp karakterler arası çatışmayla, ondokuzuncu yüzyıl paradigmasını çökertiponu daha insancıl bir paradigma olan feodaliteyle bütünleştirme arzusunu dile getirir.Burjuva karakterler geçmişlerini reddederek, Dracula'nın barbar ve kabaolduğunu düşünürler. Ne var ki, Stoker, Ortaçağlar'ın aslında insancıl dönemlerolduğunu gösterir. Yazar okuyucunun ve karakterlerin en temel korkularına hitap etsede, Victoria Çağı'na kıyasla Ortaçağlar'ın çok daha erdemli ve insancıl olduğunuortaya koyar. Stoker'a göre, ?modern? dünya ikiyüzlüdür; ?uygar? paradigma gerçekbir tiranlıktır.Dracula geçmişin paradigmasına aittir. Kapitalist dünyada egemen ikiyüzlülüğekarşı duyduğu öfke, O'nun erdemi haline dönüşür. Basmakalıp orta sınıf insanlarınıkendi paradigmasına uyarlar. Karakterleri dönüştürerek, aslında onları özgür bireylerhaline getirir.Stoker'ın amacı, ortaçağ paradigmasını övmek değildir. Daha çok, ikiparadigmanın (geçmiş ve bugünün) harmanlanması gerektiğine dair bir öneridebulunur; Dracula ve o'nun temsil ettiklerinin modern dünyada yer bulamayacağınınbilincindedir. Romanın sonunda Dracula'nın bozguna uğraması, kapitalist sosyaldüzene karşı duracak bir güç kalmadığının ve gelmekte olan kapitalist distopya veneo-emperyalizm hakkında Stoker'ın bir uyarısı olarak okunabilir. ABSTRACTDRACULA: THE STORY OF A TERRORIST AGAINST ?ORDER?Körpe, Ahmet EmreIn Dracula, Stoker deals with the harmful effects of capitalism acting uponenvironment and people. He depicts bourgeois characters as neurotic, and asproducts of industrialism. Count Dracula fights against bourgeoisie and threatens thecapitalist order. Thus, the novel represents Stoker?s disgust with capitalism and thenew social classes it created. Through the clash between vampires and sentimentalcharacters, he reveals his desire to amalgamate the Victorian paradigm with thefeudal, more humane one.Bourgeoisie rejects the past, thinking that those times were ?barbaric and nasty.?Stoker, however, shows that medieval paradigm was a humane one. Although heexploits the archetypal fears of both the characters and the readers, he reveals thatthose ages were more virtuous when compared with the nineteenth century. ForStoker, the ?modern? world is hypocritical; there is real tyranny in the ?civilized?paradigm.Dracula belongs to the past paradigm. His hatred of the general hypocrisy in thecapitalist world turns out to be his virtue. He converts bourgeois characters to his ownparadigm. By converting characters he, in fact, creates free individuals.What Stoker is after is not the appraisal of the medieval paradigm, but rather asuggestion that an amalgamation between the two paradigms is necessary.However, he knows that Dracula and what he represents will not be able to find aplace in the modern world. The defeat of the Count at the end should be read as thewarning of Stoker for the coming of capitalist dystopia or neo-imperialism.
Collections