Turkish expectation surveys of the manufacturing industry: An investigation on prediction accuracy of production and sales data
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZTÜRK YE MALAT SANAYEĞ L M ANKETLER :?ÜRET M? VE ?SATIŞ? VER LER NE ÖZGÜTAHM N DOĞRULUĞU ÜZER NE B R NCELEMESelçuk, EbruTürkiye'de ?Eğilim Anketleri?, imalat sanayii şirketleri yöneticilerinin seçilmişmakroekonomik değişkenler hakkındaki sübjektif görüşlerini, ?artış?, ?aynı kalma?,azalış? kategorilerine göre ifade ettikleri, üç ayda bir gerçekleştirilen veri toplamaçalışmalarıdır. Bu anketlerle, içinde bulunulan üç ayın önceki üç aya göre ve geleceküç ayın bugüne göre tahminû değerlendirmeleri yöneticilerden istenir. Çalışmalar,önceleri Devlet Planlama Teşkilatı'nca, sonraları ise Devlet statistik Enstitüsü'nceyürütülmüştür.Bu araştırmanın amacı, eğilim anketlerinde toplanan verilerden elde edilen?üretim? ve ?satış? üç aylık serileri kapsamında, bir sonraki döneme ait yöneticitahminlerinin, ilgili döneme ilişkin yönetici görüşleriyle ne kadar doğrulandığınıortaya koymaktır.Anketlere 1960'ların ilk yarısında başlanmış olmakla birlikte, zaman boşluğubulunmayan bir zaman serisi ancak 1992-2003 dönemindeki 47 üç ay için eldeedilebilmiştir. Bu verilerden kullanılabilir olanlarla çeşitli amaçlara yönelik doğrulukincelemeleri, her seferinde sorgulanan hipoteze uygun istatistiksel yöntemlerkullanılarak yapılmıştır.malat sanayii bütüncül serisine uygulanan korelasyon analizi çok güvenilirsonuçlar vermiştir. ISIC-Rev. 3'e göre 22 adet 2-haneli imalat sanayii sektörleri debu bakımdan incelenmiştir. Sıra ölçeği korelasyon katsayılarına uygulanan metakorelasyon oranlarına bağlı bir yöntemle gereken karşılaştırmalı değerlendirmeyapılmıştır. Sonuçta, bütün alt sektörlerin tahmin doğruluğu % 95 güvenirlikderecesinin üstünde bulunmuştur. Veri tabanının olanakları çerçevesinde ?devlet? ve?özel? anket yanıtlayıcılarının yanıt başarıları arasında da bir incelemeyapılabilmiştir. Bu amaçla veri tabanından ki-kare eşdeğerleri türetilmiş ve işarettesti yoluyla karşılaştırılmıştır. Sonuçta, yanıtlayıcıların yanıt başarıları arasındaherhangi bir farklılaşma bulunamamıştır.Ayrıca, 1992-2000 dönemine ait 35 üç aylık bir seri bağlamında, öncekidöneme göre üretim ve satış beklentilerinin, cari ve sabit fiyatlarla gayrisafi yurtiçihasıla değişimini ne derecede başarıyla yansıtabildiğinin de testi yapılmıştır. Sınama,satış rakamlarının bir gösterge olarak daha uygun olduğunu belirlemesine karşın, buaçıdan anlamlılık düzeyi yüksek bir bulgu ortaya koymamıştır.Bütün bu değerlendirme sonuçları, genelde, söz konusu anket bulgularının, kısadöneme özgü ve önemli ekonomik politika göstergeleri oluşturabildiğini ortayakoymaktadır.Anahtar Kelimeler: Eğilim anketleri, üretim, satış, kısa dönem tahmini, korelasyonanalizi, işaret testi. ABSTRACTTURKISH EXPECTATION SURVEYSOF THE MANUFACTURING INDUSTRY:AN INVESTIGATION ON PREDICTION ACCURACYOF PRODUCTION AND SALES DATASelçuk, EbruIn Turkey, the so-called ?Expectation Surveys? includes the CEO?s subjectiveviews of manufacturing industry firms on quarterly basis. In terms of ?increase?,?remaining the same? and ?decrease? categories, evaluations of the present situationand predictions for the next period were asked by means of a survey, which wasformerly conducted by State Planning Organization and later on by State Institute ofStatistics.The primary aim of the study is to investigate the statistical accuracy ofpredictions with respect to the present situation evaluations for ?production? and?sales? data of ?Expectation Surveys?.Although the survey attempt started back in the early 1960?s, comparable datacould be gained for 47 quarters of 1992-2003 periods. Accuracy evaluations weremade on different grounds for different purposes, and each time by approaching tothe hypothesized problem through using an appropriate statistical approach.Long term correlations among ?expectation? and ?realization? data of the?manufacturing industries? aggregate had proven to be very significant. By ISIC-Rev. 3 subdivision of data for 23 quarters among 1998-2003, 22 2-digitmanufacturing series were also examined. Through applying a meta-correlation ratioupon ordinal scale correlations, a method had been devised to perform theevaluation. The outcome indicated significant prediction accuracy at 95% level andmore for all of the sub-sectors. On the other hand, as a contribution to some popularargument, to observe whether ?state? and ?private? sector respondents had thechances to predict significantly better, data were transformed into chi-squaredequivalents, in order to apply a sign test upon relative accuracies. Conclusively, nogroup seemed to be in a position of forwarding more accurate estimates of future.At 35 quarterly time points of 1992-2000, expectation aggregates could also becompared with quarterly GDP data both at current and constant prices, in order toinspect, whether the survey data could be an aid for a very short-run prediction ofGDP. The answer was not very promising; however, sales data seemed to be a moresuitable attribute for such a task.Those evaluations from different aspects leaded to the general conclusion thatthe ?Expectation Surveys? data might be an important indicator to refer for economicpolicy implications and short-run forecasts.Keywords: expectation surveys, production, sales, short-run prediction, correlationanalysis, sign test.
Collections