Kamu İhale Kurumu`nun kuruluşu, organik yapısı, işleyişi ve işlevsel özellikleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ile kurulan Kamu İhale Kurumu'nun öncelikli görevi kamu alımlarının mevzuata uygun şekilde yapılmasını ve ekonominin siyasallaşmasını engelleyecek ihale politikalarını siyasi baskılara maruz kalmadan geliştirmek olduğundan Kurum bağımsız, özerk ve tarafsız olarak kurulmuş olmasına rağmen, Kamu İhale Kanunu Taslak halinde iken Kurul işleyişinde siyasal dengelerin gözetilmesi amacıyla Taslakta değişiklik yapılarak yürürlüğe girmesi ve bunun ötesinde Kurum'un ?küresel uzlaşı? neticesinde ihdas edilmesine karar verilmesi Kurum-siyaset ilişkisinin irdelenmesini zorunlu kılmıştır. Bu nedenlerle çalışmamızda özellikle Kamu İhale Kurumu'nun özerk ve tarafsız yapısı incelenerek Kurum'un idari yönden bağımsız ve regülasyon işlevine haiz teknik anlamda bir Bağımsız İdari Otorite olup olmadığı sorgulanmıştır ve Kurum'un, özelliklede yasama, yürütme erkleri karşısındaki konumu incelenmiştir.Kamu İhale Kanunu 01.01.2003 tarihinde yürürlüğe girmesine rağmen on altı kez değiştirilmiştir. 5812 sayılı Kanunla yapılan en son değişiklik ile iddiaların incelenmesi usulünün kaldırılması, Kurum'un görev alanına ilişkin istisnaların düzenlendiği 3. maddenin genişletilerek istisnanın kural haline getirilmesi, Kurum'un itirazen şikayet başvurularına ilişkin resen inceleme yetkisinin kaldırılması ve itirazen şikayet başvuru bedellerinin hak arama özgürlüğüne aykırı şekilde arttırılması Kurum'un işlevselliğini azaltmıştır.Anahtar Kelimeler: Kamu İhale Kurumu'nun organik yapısı, Kamu İhale Kurumu'nun işlevsel özellikleri, Kamu İhale Kurumu'nun idari yönden bağımsızlığı, Kamu İhale Kurumu'nun regülasyon işlevi, Bağımsız İdari Otoriteler, Kamu İhale Kurumu'nun tarafsızlığı, Kamu İhale Kurumu'nun özerkliği, idareye şikayet, Kamu İhale Kurumu'na itirazen şikayet, Kamu İhale Kurumu'nun denetlenmesi. The principal subject of the Public Procurement Authority which is established with 4734 Numbered Public Procurement Law is to perform the public procurements according to the regulation and developing the procurement policies without being posed to political impressions that will prevent the economy to politicize, although the Authority is an independent, autonomous and objective, making an amendment in the draft while the Public Procurement Authority is a draft for considering the political balances in the Council performance and entering into force and furthermore deciding to create the Authority as a result of ?global consensus?, has made the Authority ? politics relation?s examining an obligation. So, in our study we examined especially Public Procurement Authority?s autonomous and objective structure and whether it is an Independent Administrative Authority by means of regulation function and especially its place against legislation and execution powers.Despite the Public Procurement Law has entered into force at 01.01.2003, it has changed 16 times. The latest amendment that was done with 5812 numbered Law, the procedure of investigating the claims has removed, expanding the 3rd article which the exceptions are regulated regarding the duty are of the Authority and making the exception a rule, removing the authorization of the Authority regarding the ex officio investigation about the complain applications and increasing the complaint application costs as not acceptable for right to legal remedies has decreased the functionality of the Law.Key Words: Organic structure of Public Procurement Authority, Functional specifications of Public Procurement Authority, administrative independency of Public Procurement Authority, regulation function of Public Procurement Authority, autonomous structure of Public Procurement Authority, complaining to administration, objective complaining to Public Procurement Authority, supervision of Public Procurement Authority
Collections