The effect of Corporate Social Performance (CSP) on Corporate Financial Performance (CFP) of Turkish companies
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde, işletmeler sadece iktisadi odaklı olmaktan ziyade sosyal birer varlık olarak değerlendirilmektedirler. Herhangi bir işletmenin sosyal tepkisi veya sorumsuz yaklaşımı, bu işletmenin marka ve kurum imajı üzerinde her geçen dönem daha da etkili olmaktadır. Bu hususa dayanarak, literatürde araştırmacılar artan oranlarda sosyal performansı ölçmeye çalışmış ve sosyal performans endeksleri oluşturmaya odaklanmışlardır. Her ne kadar, sosyal sorumlulukların önemi sürekli olarak artıyorsa da günümüzde halen işletmelerin sosyal ve finansal performansı arasında ki ilişkiye dair bir görüş birliğine varılamamıştır. Sosyal sorumluluk konusunun bu kadar tartışmalı ve önemli bir hale gelmesini dikkate alarak, bu çalışmada Türk şirketlerinin sosyal sorumluluk performans boyutları ile finansal performansları arasındaki ilişkinin önemi olup olmadığı sorusuna cevap aranmaktadır. Sonuçlar, sosyal performans boyutlarından sadece çalışan hakları, insan hakları ve ürün ile ilgili KSS faaliyetlerinin Türk şirketlerinin finansal performansları üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Sonuçların sınırlılığının, veri eksikliği ve henüz sosyal performans endeksinin geliştirilememiş olmasından kaynaklanacağı gibi sosyal sorumluluk ve sosyal performans konularının halen Türkiye'de gereken derecede topluma iletilmediğinden ve gereken özenin gösterilmediğinden kaynaklanabileceği düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Kurumsal Sosyal Performans, Finansal Performans, Kurumsal Sosyal Performans Boyutları Today's corporations are more regarded as social entities much more than only a single economically-oriented entity. The social responsiveness or irresponsible attitude of any corporation has been more and more influential on the brand and corporate image of the corporation every passing decade. In this sense, social performance has been started being measured by the researchers through generalization of measurement indices. Although the importance of social responsibilities is increasing continuously, there is still no agreement on the relation between social and financial performance of corporations. In this sense, this study has attempted to answer the question of if there is a recent and significant association between the dimensions of social performance and financial performance of Turkish corporations. The results have indicated that only employee rights, human rights and product related CSR activities of the companies have significant effect on the financial performance of the Turkish corporations. The limitation of this study could be due to the lack of a general and commonly accepted social performance index in the literature or due to the fact that Turkish corporations have much to do about the social image of themselves and also communicating their social responsiveness to the public.Keywords: Corporate Social Responsibility, Corporate Social Performance, Financial Performance, Corporate Social Performance Dimensions
Collections