Proaktif kişiliğin ve kültürel değerlerin girişimciliğe etkisi: Türkiye`deki teknoparklarda faaliyet gösteren girişimciler üzerinde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Geçmişten günümüze önemi katlanarak artmaya devam eden girişimcilik kavramı artık devletlerin ekonomik ve sosyo-kültürel politikalarının temellerini oluşturur hale gelmiştir. Bu nedenle, ülkemizde son yıllarda teknoparkların sayısında ve bu teknoparklarda faaliyet gösteren girişimci sayılarında artış olmuştur. Bu çalışmada, teknoparklarda faaliyet gösteren girişimciler özelinde, girişimcilik faaliyetleri için önemli bireysel özellikler arasında yer alan proaktif kişilik özellikleri ile girişimcilerin kültürel değerlerinin girişimcilik özellikleri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini oluşturan 191 girişimci ile yürütülen anket uygulaması sonucunda elde edilen bulgulara göre proaktif kişiliğin ve proaktif kişiliğin alt boyutları olan pazar ve ürün odaklılık, çalışanlar ile ilişkiler ile vizyonerlik ve belirsizliğin araştırma katılımcılarının girişimcilik özelliklerini pozitif yönde orta düzeyde etkilediği tespit edilmiştir. Ayrıca, kültürel değerler arasından sadece erillik boyutunun katılımcıların girişimcilik özelliklerini pozitif yönde düşük düzeyde etkilediği ortaya çıkmıştır. Bunun yanı sıra, örneklem kapsamındaki girişimcilerin güç mesafesi, bireycilik ve uzun zaman oryantasyonlu olma değerlerinin cinsiyete göre anlamlı bir farklılık gösterdiği, bu değerlerin erkekler için kadınlara göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. The concept of entrepreneurship, which had become more important day by day, has now become the base of economic sand so cio-cultural policies of states. Therefore, the nnumber of technopark sand entrepreneur so perating in these technopark shave increased in recent years in ourcountry. In this study, the effect of proactive personality characteristics which is one of the important individual characteristics for entrepreneurship and the effect of the cultural values of entrepreneurs, on their entrepreneurial characteristics are examined for the entrepreneurs that facilitateat technoparks. According to the question naire results conducted with 191 entrepreneurs who constitue the sample of the study; it was determined that proactive personality characteristic sand its sub-dimensions of which are market and product orientation, employee relations, vision and uncertainty have a positive moderate effect on entrepreneurial characteristics. Moreover, it was found out that among the cultural values, only the masculinity dimension has a low positive effect on entrepreneurial characteristics of the participants. In addition to these findings, it was determined that powerdistance, individual is mand long time orientation values of the entrepreneurs within the sample significantly differ according to their gender, and there sultsare higher for males than females.
Collections