Show simple item record

dc.contributor.advisorErçil, Aytül
dc.contributor.advisorUlusoy, Gündüz
dc.contributor.authorKarabulut, Kaan
dc.date.accessioned2020-12-04T11:31:44Z
dc.date.available2020-12-04T11:31:44Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/79297
dc.description.abstractVI ÖZET BİLGİ ÜRÜNLERİ İÇİN PAKET FİYATININ BELİRLENMESİ İnternetin bilgi ürünlerinin dağıtımıyla ilgili hızla yayılması bu ürünlerin paketlemesi ve fiyatlaması için yeni fırsatlar ortaya çıkardı. Ayrıca, bilgi ürünlerinin maliyet yapısı bu ürünlerin fiyatlamasında problem teşkil etmektedir. Öyleki ilk kopyayı üretmenin maliyeti çok yüksek iken, diğer kopyaları üretmenin maliyeti ihmal edilebilecek boyutlardadır. Ürünlerin paket halinde sunulması hem üreticilerin müşterilerden daha fazla değer elde etmelerinde yardımcı olur hem de ölçek ekonomisi sayesinde maliyetleri düşürebilir. Bu çalışma, amacı artık değerini maksimize etmek isteyen üreticiler için en iyi paket fiyatının belirlenmesine yardımcı olmayı hedefler. Paket içersindeki değer taşıyan ürün sayısı her müşteri için farklılık gösterebileceği için farklı dağılımlar için inceleme yapılmıştır. Ayrıca bu çalışmada bilgi ürünleri ve fiyatlama stratejileri hakkında detaylı bir. kaynak taraması verilmektedir. Bunun yanısıra, paketleme konusu da detaylı olarak incelenmiştir.
dc.description.abstractABSTRACT DETERMINATION OF THE BUNDLE PRICE OF INFORMATION GOODS The fast emergence of Internet as a media to distribute information goods created many new opportunities for the packaging and pricing of these goods. Aside from that, the cost structure of information goods introduces problems for their pricing such that they are costly to produce but cheap to reproduce. The bundling strategy helps producers to extract more value from customers and can result in cost savings due to the presence of economies of scale. This study aims to determine the optimum bundle price for a producer of information goods whose aim is to maximize his surplus. The bundling model is constructed for different distributions of the fraction of information goods in the bundle that has positive value to customers. Furthermore, an extensive literature review for information goods and their pricing strategies are presented as well as the description of bundling concept.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleDetermination of the bundle price of information goods
dc.title.alternativeBilgi ürünleri için paket fiyatının belirlenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmInformation good
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmPricing
dc.subject.ytmPackaging
dc.identifier.yokid117850
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid112177
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess