An assesment on the effects of different design criteria on storefronts
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
öz MAĞAZA CEPHELERİNE ETKİ EDEN FARKLI TASARIM KRİTERLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME ASLANTAMER, Özlem Nur Yüksek Lisans, iç Mimarlık Bölümü Tez Danışmanı: Prof. Dr. Faruk Yalçın UĞURLU Mayıs 2003, 151 Sayfa Bu çalışmanın amacı farklı tasarım kriterlerinin mağaza cepheleri üzerindeki etkilerinin incelenmesidir. Çalışma bir mekan tanımlar ve bu mekana `eşik` adını verir. Bu mekan `eşik` filtreler aracılığı ile oluşmaktadır. Bu filtreler sırasıyla mağaza önü, mağaza cephesi, mağaza vitrini, ve mağaza içidir. Çalışma üç aşamadan oluşmaktadır: birinci aşama, konu hakkındaki teorik inceleme, ikinci aşama, örnek marka seçme çalışması, ve üçüncü aşama, KOTON markası üzerinde araştırmadır. Filtrelerin oluşturduğu mekan olan eşiğin, tüketicilerin mağazaya girip girmeme karalarına katkısı ile tez sonuca ulaşmaktadır. Örnek çalışma sonuçları tezin ispatı olarak kabul edilebilir. Anahtar Kelimeler: Mağazalar, Zincir Mağazalar, Kurum Kimliği, Mağaza Önleri, Mağaza Cepheleri, Vitrinler, Eşik, Filtre, Alışveriş Merkezleri. ABSTRACT AN ASSESMENT ON THE EFFECTS OF DIFFERENT DESIGN CRITERIA ON STOREFRONTS ASLANTAMER, Özlem Nur M. S, Department of Interior Architecture Supervisor: Prof. Dr. Faruk Yalçın U?URLU May 2003, 151 pages The aim of this thesis is to examine the effects of different design criteria on storefront architecture. The study defines a space and calls it `the threshold`. This space, `the threshold`, comes into being with filters. These filters; if listed from the beginning; are the front of the store, store facade, display window, and interior space of the store. This study focuses on this defined space in three phases: first, an investigation of the theoretical knowledge about the subject; second, a case study to choose a specific brand; and third, the case study of the brand KOTON. The thesis concludes that the space created by the filters is a threshold that helps consumers decide whether to enter a store or not. The case study results can be accepted as the proof of the thesis. Keywords: Stores, Chain Stores, Corporate Identity, Storefronts, Facades, Display Windows, Threshold, Filter, Shopping Center.
Collections