Architecture of new generation networks
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yeni Nesil Ağ Mimarileri Arpali, Çağlar Yüksek Lisans, Bilgisayar Mühendisliği Tez Yöneticisi: Yrd Doç. Dr. Halil T. Eyyuboğlu Haziran 2004, 64 sayfa Bu tezde, isimleri UMTS araçsal ITU-R modeli [1] ve genişletilmiş Okumura Hata modeli [2] olan iki büyük hücre yayınım modellerinin, Evrensel Hareketli İletişim Sistemi' nin(UMTS) ağ mimarisi için sayısal harita ve Ankara, Türkiye içinden belli bir alandan toplanan arazi verileri kullanılarak karşılaştırılması yapılmıştır. Karşılaştırma, farklı çevresel bitki örtüleri, araziler, bina yapılan ve coğrafi yapılar temel alınarak yapılmıştır. İkinci yayınım modelinin eksikliğini çözmek için farklı topoğrafik ve coğrafi düzeltmeler önerdik. Bu amaçla, genel sonuçlar 6000 m' lik menzil için çizilirken örnek hesaplamalarda, yol uzunluğunun 2700 /n' lik mesafesi için yapıldı. Ayrıca radyo ağ planlaması ile ilişkili olan link bütçelerini her iki modelin hücre menzillerinin farklı servis türleri olan 12.2 kbps ses ve 384 kbps gerçek-zamanlı veri için inceledik. Bulgularımız sinyal yol kaybımn bulunmasında, UMTS araçsal ITU-R modeli için ortalama bina yüksekliğinin (Amr), genişletilmiş Okumura Hata modeli içinse arazinin topoğrafik yapısının (Q) ve etkin anten yüksekliğinin (heff) diğer faktörlerden daha etkili olduğunu göstermiştir ve UMTS araçsal ITU-R modeli, genişletilmiş Okumura Hata modeline göre daha kısa hücre menzilleri tespit etmiştir. Anahtar Kelimeler: UMTS, Yayınım, Sinyal Yol Kaybı, Radyo Ağ Planlaması Architecture of New Generation Networks Arpali, Çağlar Ms, Department of Computer Engineering Supervisor: Asst. Prof. Dr. Halil T. Eyyuboğlu June 2004, 64 pages In this thesis, two macro cell propagation models for network architecture of Universal Mobile Communication System (UMTS), namely, UMTS vehicular ITU-R model [1] and extended Okumura Hata model [2] are compared using digital map and field measured data collected from a particular site in Ankara, Turkey. Comparison is made on the basis of different environment of vegetations, terrains, buildings types and morphology structures. To overcome the inadequacy of the second propagation model, we have proposed different topography and morphology corrections. For this purpose, sample calculations are performed for path lengths of 2700 m while the general results are plotted for a range of 6000 m. We have also investigated radio network planning with related link budgets for comparing the cell ranges of both models according to the difference service type of 12.2 kbps voice and 384 kbps real-time data. Our findings indicate that in the determination of signal path loss, average buildings height {Amr) is more decisive than others in UMTS vehicular ITU-R model, whereas for extended Okumura Hata model, topographic structure of the terrain (Q) and effective antenna height (heff) are most dominant factors and UMTS vehicular ITU-R model predicts shorter cell ranges with respect to extended Okumura model. Key Words: UMTS, Propagation, Signal Path Loss, Radio Network Planning İ
Collections