Earthquake simulator
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
oz DEPREM SİMÜLATÖRÜ YENİARAS. Erol Yüksek Lisans, Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Tez Yöneticisi: Prof. Ziya B. Güvenç Mayıs 2004 Yerkabuğunun bir titreşimi olan deprem, yapıların temellerinde zamana bağlı bir yerdeğiştirme hareketi meydana getirerek dinamik bir etki oluşturur. Özellikle depremlerin daha sık ve şiddetli olduğu ülkelerde bu titreşim hareketinin incelenmesi `Yapı Dinamiği` nin ana problemlerinden biridir. Depreme dayanıklı yapı tasarımı iki ana adımdan oluşmaktadır. Bunlardan birincisi, yapının iyi düzenlenmesi ve kullanılacak malzemenin yeterli kalitede olmasıdır. İkincisi, bu yapıda deprem sırasında kesitlere gelen dinamik kuvvetlerin yeterli doğrulukla belirlenerek karşılanmasıdır. Deprem etkisi, yapılan alışılmış yüklerin üzerinde zorlayarak, yapmın tasarımında ve uygulanmasında yapılmış hataları ortaya çıkarır, Celep-Kumbasar [7]. Bir bina henüz inşa edilmeden önce, muhtemel bir depremin bu bina üzerinde yaratacağı etkiyi bilmek kuşkusuz çok önemlidir. Bu tez çalışmasının amacı, önceden meydana gelmiş ve zamana bağlı yer hareketi ivmelerinin kaydedilmiş olduğu bir depremi, tasarlanmış bir binaya uygulayarak, binanın bu deprem altındaki davranışını bilgisayar ortamında görselleştirmektir.Bu amaca yönelik olarak EqSim isimli bir yazılımın geliştirilmesi de tez kapsamı içerisindedir. Sonuç olarak, yapı mühendislerinin binaların tasarımı aşamasında kullanabilecekleri bir program geliştirilmesi hedeflenmektedir.Anahtar sözcükler: Deprem, yazılım, yapı tasannu, simulasyon, program, yer hareketi, objeye dayalı programlama, OpenGL. vı ABSTRACT EARTHQUAKE SIMULATOR YENİARAS, Erol M.S., Department of Computer Engineering Supervisor: Prof. ZiyaB. Güvenç May 2004 As a vibration of ground, earthquake results in a time-dependent displacement on the bases of the buildings and creates a dynamic effect. Especially, in the countries in which eartquakes take place more frequently and more violently, the investigation of these vibrations is one of the main problems of `Dynamics of Structures`. The design process of an earthquake-resistant structure consists of two steps. The first one is to arrange the structure well and to use the material of good quality. The second step is to meet the eartquake-induced dynamic forces acting on cross-sections of structural members by determining them accurately. Eartquake effect, by forcing the structures more than usual loads, reveals the faults made in the design and application periods. Before erecting a building, it is, undouptedly, very important to know the effect of a probable earthquake on it. The goal of this thesis is to apply an eartquake, which is already taken place and whose time-dependent acceleration data of ground motion is recorded, to a building and to simulate the behaviour of the building on the computer screen. In order to do this, developing a software called EqSim is included in the scope of the thesis too. Consequently, it is aimed to produce a program that can be used by the structural engineers in the period of designing buildings. inKeywords: Eartquake, software, structural design, simulation, program, ground motion, object oriented programming, OpenGL. IV
Collections