Semiosis of resort interiors
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, turistik mekan ve kullanıcısı arasındaki iletişimi değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç için, göstergebilimsel bilgiye dayandırılarak yapılandırılacak olan bir yöntem kullanılmaktadır. Tez, turistik mekan tasarımlarındaki güncel yaklaşımların niyetlendiği anlam(lar)ın muhatabı olan turist tarafından okunabilirliğini sorgulayacaktır. Tezin konusunu günümüzdeki turist beklentilerindeki yeri göz ardı edilemeyecek ve hızla çoğalmakta olan 'temalı rezort otel' oluşturmaktadır. Bu çalışma, turistik mekanı -kentten ayrıldığı sınırdan itibaren iç mekan olduğu kabulüyle- bir mimari objeler bütünü olarak ele alır ve önceden kodlanmış bir sistem olduğunu öngörür. Bu ifade, kodlayan (tasarımcı) ve kod çözen (turist) olmak üzere, iki tarafın ayrımını vurgulamaktadır. Çalışma öncelikle anlamın mimari objede hangi biçimlerde temsil edildiğini görebilmek ve bu bilgiyi 'yeniden üretim' örneğinde değerlendirmek adına kodlanmış sistemin değişken karakterlerini tanımlar. Topkapı Palace Resort Hotel örneğinin kapsamlı bir analizi, tasarımcının niyetleri ve bu niyetlerin aracısı olan tasarlanmış mekanın turist deneyimindeki yerini belirginleştirmek içindir. Özünde amaçlanan, önceden kodlanmış sistemin nasıl kodlandığını sorgulamaktır. Çalışmanın odak noktası kod çözenin, turistin, turistik mekan deneyimindeki özgünlük arayışının analizi ile, özünde, kodlanmış olanın nasıl çözümlendiğini irdelemektir. Anahtar Kelimeler: Temalı rezort otel, anlam, turist deneyimi, özgünlük, Topkapı Sarayı. This study attempts to construct a methodology, originating from semiotic knowledge that enables to analyse the communication between the developers of tourism places and their users. It questions the legibility of intended meanings in the design of contemporary rising trends of touristic spaces by their receiver; the tourist. The choice of the subject is influenced from the rapid proliferation of themed resort hotel, which is taken as a complex of architectural objects -considering it as 'interior space' from the limits of its outer boundary and presupposed as a 'precoded system'. This statement expresses existence of two distinctive parts: the 'encoder' as designer and the 'decoder' as the tourist. This study probes to define variable characteristics of the precoded system to manifest the representations of meaning in architectural object. A particular emphasis is given to reproduction in the context of tourism. An interactive analysis of a case, the 'Topkapi Palace Resort Hotel', by conduct interviews with encoders, and informal interviews with decoders is to identify the intentions of the designer and meaning of the designed space -medium of these intentions- for the tourist. Indeed, the object of the study is to investigate how the precoded system is encoded. Moreover, the concentration is on the analysis of the 'decoder', the tourist, the authenticity of her/his experiences with the touristic space, to find out how the encoded system is decoded.Keywords: themed resort hotel, meaning, tourist experience, authenticity, Topkapi Palace.
Collections