Development of e-government application in Iraq: A case study of Iraq Ministry of Education Employment Agency
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde, devletler hem özel ve hem de kamu sektörü için hizmet sunumunda bilgi ve iletişim teknolojileri (İnternet ağları) avantajlarından yararlanmak için birçok çalışma yapmaktadır. Bu çalışmalar e-devlet olarak nitelendirilmektedir. Çeşitli kamu hizmetlerinin sunumu ve bireyler için erişilebilir bilgilerin toplandığı e-devlet uygulamaları, kamu ve özel kurumlar ile vatandaşlar arasında şeffaf bir ilişki oluşturur ve aynı zamanda hız ve doğruluk artmasıyla kamu hizmetlerinin gerçekleştirilmesinde iyileşme sağlanmış olur.Bu çalışmada, Irak Eğitim Bakanlığı istihdam ajansı için bir örnek durum çalışması gerçekleştirilmiştir. E-devlet hizmetleri kapsamında iş başvurusu alanında vatandaşların taleplerinin alınması ve işlenmesi için bütünleşik bir sistem geliştirilip test edilmiştir. Özellikle gelişmekte olan ülkelerde e-devlet girişimlerinin başarısı için önemli bir unsur olan vatandaşların e-devlet hakkındaki hazır bulunurluklarını ölçmek amacıyla bir anket uygulanmıştır. Anket sonuçları Irak?ta önerilen e-devlet uygulamasının gerçekleştirilmesi için uygun bir hazır bulunurluğun mevcut olduğunu göstermektedir. Ankete katılanların %69?u e-devlet hizmetlerini kullanmak için hazır olduklarını bildirmiştir. In present day, we can describe the e-government as the latest government systems in the provision of services, for both private and public sectors, recently adopted by governments to benefit from the advantages of information and communication technologies (Internet networks), to connect the governmental institutions with each other. In addition, collection and delivery of various governmental services and share them with public and private institutions, by putting information accessible to individuals, it creates a transparent relationship characterized by speed and accuracy and it improve and add services as well as increased of performance.In this study, an integrated system is developed as one of the e-government services (Employment Agency) for receipt and processing of citizens? requests in the area of the (job appointment requests), as case of study we choose the Ministry of Education being one of the largest civil ministries that receives job appointment requests. A survey is conducted to a statement the readiness of the citizens in the adoption of e-government services, being an important aspect of the success of e-government initiatives in developing countries. The results were satisfactory. There is a good percentage 69% of the citizens they are ready to deal with e-government services.
Collections