Expanding M-commerce possibilities through technology enabled devices
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Popüler ödeme sistemlerinden eş zamanlı olmayan, çevrimiçi ve mobil ödeme sistemleri araştırılmıştır. Mobil ticaretin yükselmesi yönündeki bulgulardan sonra mobil telefon kullanılarak yapılan ödeme sistemleri hedeflenmiştir. Pazar payındaki bu artışla beraber mobil cüzdanlar fiziksel cüzdanların yükünü paylaşmaya başlamıştır. NFC gibi yeni teknolojilerin kabul edilme olasılığının artması ile birlikte mobil telefonlar elektronik para transferleri yapabilir, marka kartları ve toplu taşıma biletlerini saklayabilir. Diğer bir taraftan mobil telefonlar içerisinde fiziksel cüzdan barındırma potansiyeli olmasına rağmen kimlik ve para hırsızlığı da dahil olmak üzere güvenlik sorunları önemini korumaktadır. Diğer taraftan, bu kesin bir engel teşkil etmemekle beraber, büyük servis sağlayıcılar ve satıcılar ürün ve hizmetlerinde böyle bir teknolojiyi benimseme yolunda sinyaller vermektedirler.Sonuş olarak, bu tez mobil cihazlar üzerinde ek teknolojiler sayesinde e-ticaretin daha fazla büyüyebileceğini savunuyor. Popular payment systems including asynchronous, online and mobile payments are investigated. Mobile phone payment systems are targeted after finding that m-commerce is projected to rise. With this increase in the market share, mobile devices are found-out to share physical wallets? load as they can merge credit and ATM cards. The possibilities increase with the adoption of new technologies, such as NFC (Near Field Communication), so that the handsets can house loyalty, mass transport cards as well as electronically held money transfer ability. On the other side, the security issues including identity and money theft remain important although the expectations on converging physical wallets into the handsets are strong. However, this is not a definite obstacle and big service providers and vendors give signals to adopt such a technology in their services and products.As the conclusion, the thesis argues that e-commerce can expand more through additional technologies on the mobile devices.
Collections