Show simple item record

dc.contributor.advisorErgün, Gökmen
dc.contributor.authorGüner, Sonat
dc.date.accessioned2020-12-04T11:25:26Z
dc.date.available2020-12-04T11:25:26Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/78618
dc.description.abstractVI ÖZET OTOYOL KESİMLERİNİN GÜVENLİK ANALİZİ TEM OTOYOLUNDA ÖRNEK BİR ÇALIŞMA Otoyollar trafiğin iki ayrı yönde özel kullanımı için iki veya daha çok şeride sahip ve giriş çıkışların tamamen kontrollü olduğu bölünmüş yollardır. Otoyol kesimlerinin geometrik ve trafik özellikleri kazaların meydana gelmesinde farklı yönlerde etkimektedir. Bu yüzden otoyol kesimlerindeki güvenlik problemlerinin sebeplerini anlayabilmek, bu problemleri çözmek ve tedbirler geliştirmek için çok büyük öneme haizdir. Bu çalışmanın başlıca amacı, kalıcı çözümler getirebilmek için otoyol kesimlerindeki güvenlik problemlerini araştırmaktır. Bunu gerçekleştirmek için, TEM yolunun 61,9 km uzunluğundaki Mahmutbey - Kınalı kesimde bulunan 22 otoyol kesimindeki güvenlik problemleri analiz edildi. Çalışmada kullanılan veriler gerçek arazi ölçümleri, kaza tutanakları özetleri ve Karayolları 17. Bölge Müdürlüğünden temin edilen nihai projelerden edinildi. Toplanan veriler ilk olarak kaza özellikleri ve otoyol kesimlerinin geometrik ve trafik özellikleri arasında bir ilişki geliştirmek, ikinci olarak en tehlikeli otoyol kesimlerinin belirlenmesi için kara nokta analizi yapabilmek ve üçüncü olarak çevre koşullarının kazalar üzerindeki etkilerini değerlendirmek için kullanıldı. Bu analizler kazaların ortalama günlük trafik ve yatay kurpların sıklığı ile ilişkili olduğunu gösterdi. Kara nokta analizinin sonuçlarına göre viadük kesimleri ile biten uzun ve dik negatif eğimlerin olduğu bölgeler diğerlerinden daha tehlikeli olmaktadır.
dc.description.abstractABSTRACT SAFETY ANALYSIS OF FREEWAY SECTIONS A CASE STUDY ON TRANS-EUROPEAN MOTORWAY Freeways are the divided highway facilities having two or more lanes for the exclusive use of traffic in each direction and full control of access and egress. Geometric and traffic characteristics of the basic freeway sections affect the occurrence of traffic accidents in different ways. Therefore, understanding the nature of safety problems of basic freeway segments becomes very important for dealing with and developing countermeasures. The main goal of this study was to investigate the safety problems of basic freeway sections in order to identify remedial measures. To achieve this goal, the safety problems of 22 basic freeway sections located along 61,9 km Mahmutbey - Kınalı section of TEM freeway were analyzed. Data were collected from the actual field observations, from the accident report summaries and the as-build projects of TEM freeway, which were obtained from the 17th Division Directorate of Turkish Highways. The collected data were used first, to develop a relationship between the accident characteristics and traffic and geometric characteristics of basic freeway segments. Second, for performing a blackspot analysis to identify the most dangerous sections and third to determine the effects of environmental conditions on accidents. These analyses showed that accidents were related to 'average daily traffic' and 'horizontal curve frequency'. According to the results of blackspot analysis freeway sections with long and steep grades ending with viaduct sections were found to be more dangerous than the others.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleSafety analysis of freeway sections a case study on Trans-European Freeway
dc.title.alternativeOtoyol kesimlerinin güvenlik analizi: TEM otoyolunda örnek bir çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSafety analysis
dc.subject.ytmMotorways
dc.subject.ytmAccident black spots
dc.subject.ytmRoad safety
dc.identifier.yokid134270
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid129393
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess