Quality attributes investigation for saas in service level agreement
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bulut bilişimin gelişimine ve yeni bir iş modeli olarak kendine yer bulmasına paralel olarak, piyasaya daha fazla servis sağlayıcı giriş yapmaktadır. Servis Kalitesi (SK) gereksinimleri, servis sağlayıcı seçiminde büyük rol oynadığı için, bulut bilişimde kalite ve güvenilirlik önemli konular haline gelmiştir. Bununla beraber, servis sağlayıcı seçiminde değerlendirilen hizmet seviyesi anlaşmaları (HSA)'nda tanımlanan SK özelliklerinde endişeler bulunmaktadır. Bu çalışmada, servis olarak yazılım (SOY) için belirlenmiş SK özelliklerini ve ilgili ölçütleri aydınlığa kavuşturmak hedeflenmiştir. SOY'ın diğer sevislere göre daha fazla kalite niteliği ile ilişkili olduğu, ayrıca servislere erişilebilirliğin bütün HSA'nda tanımlandığı gözlenmiştir. Bu çalışmada, SOY için olan HSA'nda içeriğinde düşünülmesi gereken SK özellikleri ve ölçütleri sunulmuştur. Bu çalışmanın temel faydası, anlaşma ve servis sağlayıcının HSA'nın değerlendirme safhalarında SK özelliklerine büyük önem verilmesi gerektiğini ortaya koymasıdır. Yasalar, düzenlemeler, devlet/kurum politikaları ve bütçe konuları ele alınmamıştır. Çalışma sonucunda araştırma sorusuna cevap olarak SOY için 12 özellik ve ilgili ölçüt sunulmuştur. The cloud computing has been growing and becoming a new service model in business; in parallel, more service providers appear in the market. Hence, both quality and reliability of cloud computing services become essential topics as Quality of Service (QoS) requirements play major roles in service/provider selection. However, there is a significant concern for the QoS attributes considered in a service level agreement (SLA) while selecting service provider. Clarifying QoS attributes and related metrics for software as a service (SaaS) in SLAs are aimed in this work as the research question. It is partially observed that SaaS concerns more quality attributes than other services; also, availability of services is more considered in all SLAs. In this work, possible QoS attributes and metrics to be considered in SLAs for SaaS are presented. Main benefit of this work is defended as the QoS attributes are to be given major importance in the negotiation and evaluations of SLAs of cloud service. As major limitations, law/regulations, government/company policies and budgeting are not discussed. All these were led to answer the research questions by present 12 quality attributes with related metrics for SaaS.
Collections