An interactive learning approach to teach ISO/IEC 12207 software life cycle processes
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yazılım mühendisliği alanında özellikle yazılım projesi geliştirme kapsamında literatür dahilinde birçok iş ve çalışma olmasına karşın ISO/IEC 12207 Yazılım Yaşam Döngüsü Süreçleri temellerini ve etkileşimli öğrenme sürecini kapsayan uygun bir ciddi oyun örneği eksikliği bulunmaktadır. Ciddi oyunlar belirli konularda eğitici ve belirli beceri alanlarında yetkinlik kazanılmasını sağlayan uygulamalar olup oyun ve oyunlaştırma literatüründe önemli bir yere sahiptir. `Floors`, bir ciddi oyun olmakta ve etkili bir şekilde öğrenme sürecini etkileşimli ve ilerlemeli bir tasarım ile sunmaktadır. Oyunun sahip olduğu ve kullanıcılara edindirdiği esas avantaj ISO/IEC 12207 yazılım yaşam döngüsü süreçlerinin temel presipleri hakkında aşinalık kazandırmak, aynı zamanda ilerlemeli yapısı sayesinde belirli süreçlerin akışını etkileşimli diyaloglarla 3 boyutlu sanal bir ortamda birleştirmesidir. Tüm bunları amaç kapsamı için adanmış görsel bir ofis ortamında gerçekleştirmesidir Floors özellikle öğrencilerin ISO/IEC 12207'nin belirli süreçlerinin kapsamında temel bir eğitim sunan, yardımcı bir araç olarak kullanılabilir. Oyunun katılımcılar tarafında oynanması itibariyle belirtilen kavramların ve konseptin hakkında ve ayrıca yazılım geliştirme yaşam döngüsünün izlenmesi ve devam ettirilmesi ile ilgili kullanıcılarda belirli bir farkındalığın sağlanması temel amaçlardandır. Araştırma sonuçları katılımcı popülasyonundan elde edilen veriler ile yapılan anket çalışması ile belirli derecede farkın ortaya çıktığı belirlenmiştir. Çalışmanın sonuçları dikkate alındığında Floors ile tecrübe edinen katılımcıların standart hakkında daha olumlu bir bakış açısı edindiği ve temel kavramları kazandığı gözlemlenmiştir. Serious games have been powerful and interactive tools that provide information about specific subjects. They can be considered as instructive and found beneficial to gain experience about particular technical skills and ultimately developed to teach engineering subjects. Although there are several studies, which are related to the application of serious games for software engineering field especially in software development, there is a no serious game that teaches fundamentals of ISO/IEC 12207 Software Life Cycle Processes. `Floors` is a serious game that proposes interactive learning experience. The goal of the game is to introduce the fundamentals of ISO/IEC 12207 by creating a virtual experience them in an iterative flow of processes with interactive technical dialogues in a 3D computer simulated office environment. In addition, it can be used as a complementary tool for software engineering students to provide training for ISO/IEC 12207 processes. By playing the game such concepts will create awareness on participants about monitoring and maintaining the software development life cycle. This research provides a framework for the exploration of the research the data obtained from computer engineering students. Results suggest that there is a significant difference between students who played Floor and paper-based learning session. Taken together, these findings clearly demonstrate that participants who played Floors tend to have more positive experience and knowledge about the standard.
Collections