Priority issues in the initialization of tablet pc projects for education
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalıĢmada, tablet bilgisayarların eğitimde kullanım örnekleri ve sonuçları araĢtırılmıĢtır. Bu bağlamda, Türkiye‟de FATĠH projesiyle karĢılaĢılan/karĢılaĢılacak olan zoruluklar değerlendirilmiĢtir. Tablet bilgisayarların eğitimde kullanımının uygulanabilirliği, etkileri ve dünyadaki örneklerine bu çalıĢmada yer verilmiĢtir. Ayrıca tabletlerin eğitime entegrasyonu ve bununla birlikte ortaya çıkabilecek sorunlar literatüre yansıyan yönüyle araĢtırılmıĢtır.Tabletlerin öğrenci devamlılığını ve derslerdeki motivasyonu artırdığı tespit edilmiĢtir. Diğer yandan, öğretmen ve öğrenci eğitimleri, toplumdaki algı, ders öncesi planlama, sınıf yönetim yazılımı, e-içerik, fiziki altyapı, teknik problemlerin çözümü gibi konular dikkatle ele alınmadığı zaman, tabletler dikkat dağıtıcı bir unsura dönüĢebilmektedir. Ülke çapında uygulanacak olan tablet projelerinde, projeyi uygulamadan önce pilot uygulamaların yapılması oldukça önemlidir. Böylece uzmanlarca pilot uygulama sonuçları derinlemesine değerlendirilebilir. Öte yandan toplumun e-hazırbulunuĢluk düzeyinin de bu tür projelerin baĢarısı için önemli olduğu belirlenmiĢtir. Aynı zamanda, FATIH projesinin bileĢenleri incelenmiĢ ve elde edilen deneyimler ve gözlemler aktarılmıĢtır.Finansal ve kanuni mevzular bu tezde araĢtırma dıĢında tutulmuĢtur. Diğer taraftan, proje oldukça yeni olduğu için tabletlerin öğrencilerin akademik baĢarısı üzerindeki etkilerine ait yeterli veriye ulaĢmak oldukça güçtür.Sonuç olarak, tabletlerin tamamen basılı materyallerin yerini alabileceğini söyleyemeyiz; ancak bahsi geçen ön Ģartlar sağlandığında tabletlerin eğitimde pozitif etki yapabileceği ve öğrencilerin bireysel öğrenme hızlarını destekleyebileceğini ifade edebiliriz. Instances and results of tablet PC usage in the area of education are investigated in this study. In relation, challenges faced/to be faced with the FATIH Project of Turkey are evaluated. The viability and the effects of using tablet PCs in education and related examples in the world are studied. Additionally, integration of tablet PCs into the field of education and problems that have arisen were studied as far as they are reported in the literature.It is found that the use of tablet PCs in education increases the motivation and attendance of the students. However, required components, including teacher training, planning issues, student training, classroom management software, e-content, infrastructure and addressing technical problems are not always fulfilled; moreover, such an initiative may create distraction for the students. It is significant that tablet PC projects should be subject to pilot applications before applying them across the country so that the results can be analyzed by experts in depth. It is found that society‟s e-readiness plays an important role in the success of such programs. Furthermore, the components of the FATIH Project are investigated and related abstract experience is reported.viLimitations of the study include the financial and legal aspects of such projects. Additionally, up-to-date data on how much tablets promote the education of the students is considerably hard to find, as the initiative is quite new.It is concluded that tablet PCs may not replace the printed materials fully, however, they promise to have positive effects in education, such as in the individual learning pace.
Collections