Use of content management systems in business: A comparison of open source content management systems
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İşletmelerin web sitesi içeriğini yönetebilmeleri için 1990'ların ortalarında ortaya çıkmış ve işletmelerce kullanılan birçok İçerik Yönetim Sistemi (İYS) bulunmaktadır. Bir işletme web sitesi için hangi İYS'nin daha uygun olduğuna dair karar verme sürecinin zorlukları nedeniyle, bu çalışma, işletmelerdeki karar vericiler ve BT yöneticilerinin kendileri için en iyi açık kaynaklı İYS üzerinde karar vermelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Bu çalışmada, yaygın olarak kullanılan üç İYS'nin (WordPress, Joomla ve Drupal) en son sürümleri pazar paylarına göre seçilmiştir. Araştırma metodolojimizde 4 aşama vardır. İlk aşamada, BT uzmanlarının görüşlerine göre karşılaştırma ölçütlerinin belirlenmesi sürecinde, daha önceki karşılaştırma çalışmalarından ve bizim eklediğimiz toplam 76 aday kriterin yer aldığı çevrimiçi bir anket düzenledik. İkinci aşamada, çevrimiçi sunucularda çalışmada kullanılan İYS'leri kurduk ve bu sistemleri test için hazır hale getirdik. Üçüncü aşamada, alanındaki uzmanlar tarafından çok önemli ve önemli olarak belirlenen kriterlere göre İYS'lerin karşılaştırmasını gerçekleştirdik. Bu süreçte her bir sistemin `Dahili` ve üçüncü taraf `Eklentiler` olarak sunduğu özelliklerin fonksiyonel bir analiz yaptık. Karşılaştırmada kullandığımız kriterler, kurulum, sosyal medya entegrasyonu, güvenlik, performans ve kullanışlılık özelliklerini kapsamaktadır. Son olarak, hangi İYS'nin en kolay öğrenme eğrisini sunduğunu ortaya çıkarmak için Çalışma Sonrası Sistem Kullanılabilirlik Anketi aracı vasıtası ile gerçek kullanıcılar ile kullanılabilirlik testleri yaptık. Çalışma sonuçları, diğer iki sistemden daha iyi performans göstermesi ve kriterlerimizin çoğunu çekirdek özellikler olarak desteklemesi nedenleriyle Joomla'nın rakiplerinden daha iyi olduğunu göstermiştir. Ayrıca, Joomla'nın, Drupal'ın esnekliğini WordPress'in `Kullanıcı Dostu` arayüz özelliklerini birleştirerek teknik olmayan kullanıcılar tarafından yüksek kaliteli web sitelerinin oluşturulmasına izin verdiği ortaya çıkmıştır. There are many Content Management Systems (CMSs) that have appeared and were adopted in the mid-1990s to satisfy the needs of providing optimal solutions in organizing business website content. Due to the many controversial arguments about what CMS is appropriate for a business website, this study aims to help decision makers and IT managers in businesses to decide on the best open source CMS. In this study, the latest versions of three widely used CMSs, namely WordPress, Joomla and Drupal, have been selected according to their market share. Our methodology has four steps. In the first step, while developing comparison criteria, we published an online survey that represents a pool of 76 candidate criteria to be determined according to IT experts' opinion according to their importance. We installed CMSs on online servers and we tested these systems according to absolutely essential and important criteria determined by experts in the field. We performed a functional analysis for each system, i.e., whether a system performs a specific criterion depending on a core feature `Built-in,` or the system needs to be extended with a third-party extension `Plug-in.` Our criteria covered the complexity of installation, social media integration, security, performance and usability features. Lastly, usability tests were conducted using the Post-Study-System-Usability-Questionnaire tool to discover which CMS offers the easiest learning curve. We concluded that Joomla is the best among its competitors because this system outperformed the other two systems and supported most of our criteria as core features. Furthermore, Joomla combines the flexibility of Drupal and the intuitive `User Friendliness` of WordPress as it allows the creation of high-quality websites by non-technical users. Joomla also offers a moderate learning curve based on final usability test results.
Collections