Lexicon based opinion mining on twitter data by using hadoop
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezde, Hadoop tarafından Sanal Makine ile makine öğrenme metodolojilerini kullanarak elde edilen varsayımların bulgularını vurgulayacağız. Pratik kurulum, belirli kelimeleri kullanarak twitler incelemek ve bulmak için deneyler gerçekleştirmek üzere başlatıldı ve bu twitler sadece belirli bir alan içerisinde toplanacak ve veriler Hadoop'ta saklanacaktır. Ardından, ön işleme işlemleri gibi eğitim verileri, gerekli olmayan her şeyi kaldırıp, özellikleri ayıklamaktır. Bundan sonra, twit microblog'un metinlerini analiz etme yeteneğiyle makine öğrenme algoritmaları (gözetim altında ve denetlenmemiş) kullanarak twitlerin sınıflandırılması, farklı türdeki sözlüğün duygularını algılamaktır. Ayrıca Mahout'daki kümesi, aynı kutupta veri toplayıp olumlu ifade edilen veya en iyi hizmetin ne olduğunu bilmek için kullanılmıştır. Sonunda, sınıflamanın doğruluğuna dayanarak elde edilen başarılı sonuçlardan toplanan hedefleri kanıtlıyoruz. In this thesis, we will highlight findings of the assumptions obtained by using the methodologies of machine learning with Hadoop by Virtual Machine.The practical setup was started to carry out the experiments to study and find tweets by specific words and these tweets are to be collected only within a specific domain and data is to be saved in Hadoop. Then, training data such as the pre-processing operations is to remove all things which are not necessary and extract the features. After that, the classification of tweets using machine learning algorithms (supervised and unsupervised) with the ability to analyse the texts of tweet microblog is to detect emotions by different types of the lexicon. Furthermore, the cluster in Mahout was used to collect data at same polar to know what is best service or product which was expressed positively.Finally, we prove the objectives which were collected from the achieved results based on accuracy of the classification.
Collections