Show simple item record

dc.contributor.advisorMutlu Tunca, Gülru
dc.contributor.authorTorgay, Başak
dc.date.accessioned2020-12-04T11:18:46Z
dc.date.available2020-12-04T11:18:46Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-10-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/77905
dc.description.abstractBu tez çalışması kurumsal kimlik ve iç mekan arasındaki ilişkileri inceler. Kurumsal kimliğin ne olduğu ve iç mekan doğrultusunda nasıl incelendiği anlatılmaya çalışılmıştır. Kurumsal kimlik ve iç mekan olgusu tartışılırken, iki farklı ofis binasını ele alan bir çalışma yapılmıştır. Bu araştırma kişisel gözlemler, görseller ve röportaj çalışması aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Esas olarak probleme genel yaklaşımdan, çalışmanın amacından bahsedilirken, kurumsal kimliğin tanımı, tarihçesi ve tasarımı detaylıca aktarılmaya çalışılmıştır. Ayrıca diğer önemli bir kavram olan kurumsal kültür, kurumsal kimlik kavramıyla ilişkilendirilerek tanıtılmıştır. Kurumsal kimlik ve iç mekan arasında bir ilişki kurulmaya çalışılmış ve kurumlarda kimlik varlığının önemi vurgulanmıştır. Tezde, Kurumsal Kimlik ile alakalı bir çok tez ve makaleden, ofis iç mekanları ve marka logolarından faydalanılmıştır. Tezin kapsamında yapılacak olan ofis binalarının iç mekan çalışmasına temel oluşturacağı düşünülerek, ofis binalarının tarihçesi, oluşumu, plan tipleri, tasarım standartları anlatılmıştır. Tezin sonunda ise incelenmiş olan iki adet ofis binası tasarımından çıkan sonuçlar değerlendirilmiş ve ileriki araştırmalar için bir rehber niteliği taşıyabileceği düşünülmüştür.
dc.description.abstractThis thesis study examines the relationship between corporate identity and interior space. It was tried to explain what the corporate identity is and how it was examined in the interior space. As discussing the corporate identity and interior space concept, a case study about two different office building is made. This research has been carried out through personal observations, visuals, and interview. Essentially, by mentioning about the general approach to the problem and the aim of the study; the definition, history, and design of the corporate identity are tried to be conveyed in detail.In addition, another important concept, corporate culture, has been introduced in relation to the concept of corporate identity. A relationship between corporate identity and interior space was tried to be established and the importance of identity was emphasized in institutions.In the thesis, office interiors, brand logos, and many thesis and articles related to corporate identity were utilized. The history, the formation, the plan types and the design standards of the office buildings are explained in order that the office buildings to be constructed within the scope of the thesis will be the basis for the interior work. Consequently, at the end of the thesis, the results of the case study are evaluated and it is thought that it may have a guide attribute for the future researches.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyontr_TR
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.titleMarkafoni & Trendyol: Interior architectural analysis of corporate identity design in office buildings
dc.title.alternativeMarkafonı & Trendyol: Ofis binalarında kurumsal kimlik tasarımının iç mekan analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-09
dc.contributor.departmentİç Mimarlık Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10167280
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANKAYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid495924
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess