10-14 yaş arası hafif zihinsel engelli çocuklarda işitsel ve görsel geri bildirimin öğrenmeye etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; sözel ve görsel geri bildirimlerin, zihinselengelli çocukların performanslarına ve beceriyi öğrenmelerine etkisikonusunda fikir edinmektir.Bu araştırma; sözel ve görsel geri bildirimin engelli olmayançocuklardaki bilinen etkilerinin, engelli bireylerin öğrenmesine aynıetkileri yapıp yapmadığı hakkında fikir edinmek açısından kolaylıklarsağlayacaktır.Araştırmaya; 10- 14 yaş arası, Hafif Zihinsel Engelli tanısıkonmuş 24 öğrenci (10-kız; 14-erkek) katılmıştır. Öğrenciler; 12'sisözel geri bildirim verilen grup, kalan 12'si de görsel geri bildirimverilen grup olmak üzere 2'ye ayrılmıştır.Çalışmada; yer değiştirme becerilerden olan ?Gallop? becerisi venesne kontrol becerilerden olan ?Yuvarlama? becerisi kullanılmıştır.Bu iki beceriye ait beceri analizi kaynaklara ve uzmanlara başvurarakoluşturulmuş ve ön test ve son testte öğrencilerin yaptıklarıhareketler bu beceri analizine göre uzmanlar tarafındandeğerlendirilmiştir.Araştırma, 6 haftayı kapsayan 6 çalışma şeklinde tasarlanmıştır.Katılımcıların ön test verileri çalışmaya başlamadan önce, son testverileri ise, 6 çalışma bittikten sonra alınmıştır. Ön test ve son testverileri ve görsel grubun çalışma verileri kamerayla kayıt altınaalınmıştır.Araştırma sonuçlarına göre; ?Gallop? becerisinde sözel geribildirim verilen grupla görsel geri bildirim verilen grup arasındaanlamlı bir fark oluşmamıştır (0.795>p>0.05 ). ?Yuvarlama?becerisinde de sözel geri bildirim verilen grupla görsel geri bildirimverilen grup arasında anlamlı bir fark oluşmamıştır (0.284>p>0.05).Sözel grubun kendi içerisinde ?Gallop? becerisini öğrenme düzeyiyle(0.002<p<0.05), ?Yuvarlama? becerisini öğrenme düzeyinde(0.002<p<0.05) anlamlı bir fark oluşmuştur. Görsel grubun da kendiiçerisinde ?Gallop? becerisini öğrenme düzeyiyle (0.002<p<0.05),?Yuvarlama? becerisini öğrenme düzeyinde (0,002<p<0.05) anlamlı biroluşmuştur.Anahtar Kelimeler: Zihinsel Engelli, Sözel Geri Bildirim, GörselGeri Bildirim, Motor Beceri Öğrenimi The aim of this research is to give an idea about the verbal andvisual feedbacks effect in the teaching skills and performances of thementally retarded children.The research will also show whether the known effects ofverbal and visual feedbacks is the same in teaching children withmental retardation and those without the disability.The children were divided in to two groups (10 female and 14male). Among the cchildren who are diagnozed with mild mentalretardation;12 of them were provided with visual feedbacks and 12 ofthem were provided with verbal feedbacks.Gallop skills from the locomotor skills and rolling skills fromthe manipulative skills were used. Skill analysis is based on theresarches and specialists on this topic and the final behaviourevaluation was made by the specialists.The research was planned as 6 studies for 6 weeks. Before thetest pre-test data was provided. At the end of 6 weeks data wererecorded. Final evaluation was made by the specialists.According to the results of the research significant differancesin Gallop skill were observed between group provided with verbalfeedback (0,002<p? 0,05) and another group provided with visualfeedback (0,002<p? 0,05). Also in Rolling skills significant differanceswere observed in the group provided with verbal feedback (0,002<p?0,05) and the group provided wtih visual feedback (0,002<p? 0,05).Also, significant differances weren?t observed in the learninglevel of Gallop skills (0,795> p? 0,05 ) and Rolling skills (0,284>p?0,05) in the verbal group and the same conditions also occured in thevisual group.Keywords: Mental Retardation, Verbal Feedback, Visual Feedback,Motor Skill Learning
Collections