Alternatif turizm kapsamında yerel halkın inanç turizmi algısı: Erzurum ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Turizm gelir ve istihdam sağlayıcı özelliğiyle ülkelerin önem verdiği bir sektörhaline gelmiştir. Ekonomik gelir çeşitlendirmesine ve istihdama ihtiyaç duyan Erzurumsahip olduğu turistik değerler ile turizm pazarında yerini almaktadır. Kitlesel turizmhareketlerine (deniz, kum, güneş) ev sahipliği yapamayan il için son yıllarda gelişimgösteren alternatif turizm çeşitleri önem arz etmektedir. Bu bağlamda sahip olduğu inançturizmi potansiyeli ile inanç turizmi alanında da gelişime müsaittir. Yerel halkın turizmgelişimindeki yerinin önemi bilinen bir gerçektir. Bu bağlamda turizm gelirini arttırmak,turizm hareketliliğinde gelişim sağlamaya çalışan destinasyonlar için o destinasyondayaşayan yerel halkın turizm algılarını bilmek, doğru turizm planlaması için önem arzetmektedir. Erzurum'da bulunan dini mekanların inanç turizmi için önemli değerlertaşıdığı gerçeğine rağmen inanç turizmi pazarından yeterli payı almadığı düşünülmüş,gelişime açık bir alternatif turizm çeşidi olarak görülmüş ve literatür taramasında konuile ilgili herhangi bir `yerel halk algısı` temalı çalışmanın bulunmaması sebebiyle bukonu üzerine çalışmaya karar verilmiştir. Çalışmanın amacı; Erzurum'da yaşayan yerelhalkın inanç turizmi algılarını saptamak ve yerel halkın inanç turizmi algıları iledemografik özellikleri arasında anlamlı farklılık gösterip göstermediğini tespit etmektir.Çalışmanın evreni Erzurum'da yaşayan yerel halk, örneklemi ise 384'tür. Bubağlamda yerel halka 420 adet anket dağıtılmış hatalı olanlar ayıklandıktan sonra 391anket ile SPSS 22 programında analizler yapılmıştır. Yapılan analizler neticesindeverilerin normal dağıldığı tespit edilmiş, güvenirlik analizine tabi tutularak yüksekderecede güvenilir olduğu saptanmıştır. Katılımcıların demografik özellikleri ile inançturizmi algıları arasındaki farklılığa bakmak için t-testi ve varyans analizi (OneWayANOVA) yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda demografik özellikler ile inançturizmi algısı arasında anlamlı farklılıklar olduğu görülmüş ve irdelenmiştir. Çalışmaneticesinde Erzurum'da yaşayan yerel halkın inanç turizmine yönelik algısının olumluyönde olduğu düşünülmektedir. Erzurum'da inanç turizminin gelişime müsait olduğutespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Erzurum, İnanç Turizmi, Yerel Halk, Algı Tourism has become a sector that all countries attach importance to with its incomeand employment provider feature. Erzurum, which needs economic incomediversification and employment, takes its place in the tourism market with its touristicvalues. Alternative tourism types that have developed in recent years are important forthe province, which cannot host mass tourism movements (sea, sand, sun). In this context,it is also suitable for development in the field of faith tourism with its faith tourismpotential. The importance of the local people's place in tourism development is a wellknown fact. In this context, knowing the tourism perceptions of the local people living inthat destination is important for correct tourism planning for destinations trying toincrease tourism income and improve tourism mobility. Despite the fact that the religiousplaces in Erzurum have important values for faith tourism, it was thought that they didnot get enough share from the faith tourism market, it was seen as an alternative tourismtype open to development, and the absence of any `local public perception` themed studyon the subject in the literature review did not lead to a study on this subject. decided. Theaim of the study; The aim is to determine the belief tourism perceptions of the local peopleliving in Erzurum and to determine whether there is a significant difference between thebelief tourism perceptions of the local people and their demographic characteristics.The sample of the local people living in Erzurum, the universe of the study, is 384.In this context, 420 questionnaires were distributed to the local people and after the faultyones were removed, 391 questionnaires were analyzed in the SPSS 22 program. As aresult of the reliability analysis, it was determined that it was highly reliable, and then itwas determined that the data were normally distributed. T-test and analysis of variance(One-WayANOVA) were conducted to look at the difference between the demographiccharacteristics of the participants and their belief tourism perceptions. As a result of theanalysis, it was observed that there were significant differences between demographiccharacteristics and the perception of faith tourism and it was examined. As a result of thestudy, it has been proven that the perception of the local people living in Erzurum towardsfaith tourism is positive. It has been determined that faith tourism is suitable fordevelopment in Erzurum.Keywords: Tourism, Erzurum, Religious Tourism, Local People, Perception
Collections