Örgütsel öğrenme ve personel güçlendirmenin örgütsel yenilikçilik ve performansa etkisi: Uluslararası akreditasyona sahip hastaneler örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Destek Birimi tarafından SDK-2017-1336 proje numarasıyla desteklenmiş ve T.C. Sağlık Bakanlığı İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü izniyle gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmanın temel amacı, Türkiye'nin İstanbul Bölgesinde kümelenmiş JCI (Joint Commission International) akreditasyonuna sahip 23 özel hastanenin yönetim kadrolarında çalışan sağlık profesyonellerinin örgütsel öğrenmeleri ve güçlendirme algılarının örgütsel yenilikçilik ve örgütsel performans algılarına etkisini istatistiksel olarak %95 güven düzeyinde ölçmektir. Araştırma sonucunda 758 katılımcıyı içeren veri setine ulaşılmıştır. Toplanan veriler korelasyon, çoklu doğrusal regresyon ve yapısal eşitlik modeli kullanılarak analiz edilmiştir. Korelasyon analizi sonuçlarına göre; örgütsel öğrenme ile örgütsel yenilikçilik arasında pozitif yönlü ve yüksek düzeyde, örgütsel yenilikçilik ile örgütsel performans arasında pozitif yönlü ve yüksek düzeyde, örgütsel öğrenme ile örgütsel performans ve personel güçlendirme arasında pozitif yönlü ve orta düzeyde bir ilişki tespit edilmiştir. Örgütsel performansın bağımlı değişken olarak ele alındığı çoklu doğrusal regresyon analizi sonuçlarına göre; örgütsel öğrenme, personel güçlendirme ve örgütsel yenilikçiliğin örgütsel performans üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu görülmüş, örgütsel performanstaki değişimin yaklaşık % 61'inin örgütsel öğrenme, personel güçlendirme ve örgütsel yenilikçilik tarafından açıklandığı görülmüştür (R2=0,609). Örgütsel öğrenme ve personel güçlendirmenin örgütsel yenilikçilik aracılığı örgütsel performans üzerine etkilerinin incelendiği yapısal eşitlik modeline göre; örgütsel öğrenme ve personel güçlendirmenin, örgütsel performans üzerine etkisinde örgütsel yenilikçiliğin aracılık rolünün önemi açığa çıkarılmıştır. Araştırmanın gerçekleştirildiği dönem içerisinde Türkiye genelinde JCI akreditasyonu bulunan hastane sayısının sadece 38 olduğu düşünüldüğünde araştırma sonucu istatistiksel anlamda ülkemizde bulunan JCI akreditasyonuna sahip hastanelerin %61'ini temsil etmektedir. This research has been supported by Çanakkale Onsekiz Mart University Scientific Research Projects Support Unit with project number SDK-2017-1336 and has been conducted with the permission of the T.R. Ministry of Health, Istanbul Provincial Health Directorate.The core purpose of this research herein is to statistically survey the impact of organizational learning and empowerment perceptions of health professionals working in the management staff of 23 private hospitals with JCI accreditation in the Istanbul Region of Turkey, on organizational innovativeness and organizational performance perceptions at 95% confidence level, within the scope of health tourism and quality and accreditation studies in health. Following the research, a data set containing 758 participants was received. The collected data were analyzed by using correlation, multi-linear regression and structural equation model.According to the results of the correlation analysis; a positive and strong (high level) correlation between organizational learning and organizational innovativeness, a positive and strong (high level) correlation between organizational innovativeness and organizational performance, a positive and moderate correlation between organizational learning and both organizational performance and empowerment have been determined.According to the results of the multi-linear regression analysis, in which organizational performance was considered as the dependent variable; it has been seen that organizational learning, empowerment and organizational innovativeness has a significant impact on organizational performance, thus it has been seen that approximately 61% of the change in organizational performance is explained/evidenced by organizational learning, empowerment and organizational innovativeness (R2=0,609).According to the structural equation model, in which the impacts of organizational learning and empowerment on organizational performance by means of organizational innovativeness were analyzed, the significance of the mediating role of organizational innovativeness in the impact of organizational learning and empowerment on organizational performance has been revealed. Considering that the number of hospitals with JCI accreditation throughout Turkey was only 38 during the period in which the research herein conducted, the research result statistically represents 61% of the hospitals present with JCI accreditation in our country.
Collections