The sequential presentation of grammatical morphemes in English textbooks used in turkish public secondary schools: Textbook analysis and the teachers' perspectives and experiences
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'deki devlet ortaokullarında, İngilizce ders kitaplarının dil öğrenimi sürecinde öğrencilere rehberlik etmedeki önemi yadsınamaz. Bu doğrultuda, ders kitapları yıllardır çeşitli açılardan incelenmekte ve değerlendirilmektedir. Ders kitaplarında dil bilgisi örtük olarak verilse de dil bilgisinin İngilizce öğretme ve öğrenme sürecindeki yeri hayatî önem taşımaktadır. Bu çalışmada incelenen biçimbirim ekleri, dil öğreniminin temelini oluşturmaktadır. Konuyla ilgili daha önce yapılan temel araştırmalar, edinim sırasının önemini defalarca ortaya koymuştur. Bu çalışmanın amacı; ders kitaplarındaki dil bilgisel biçimbirimlerin sıralı sunumunun dil bilgisel biçimbirim edinimini ve kullanılan biçimbirim eklerinin sıklığını öneren temel dört çalışmayla ve ayrıca ders kitaplarını kullanan öğretmenlerin bakış açıları ve deneyimleriyle tutarlı olup olmadığını belirlemektir. Bu sıralı karma yöntem çalışması, Türkiye'deki devlet ortaokullarında kullanılan on İngilizce ders kitabının dil bilgisel biçimbirimler açısından incelenmesini ve çeşitli şehirlerden altmış beş öğretmenin açık uçlu bir anket yoluyla edinilen deneyimlerini ve bakış açılarını içermektedir. Bulgular, on ders kitabında sunulan dil bilgisel biçimbirimlerin yapılan analizler sonucunda ortak bir sıralamasının olduğunu ve bu sıralamanın dört temel çalışmayla tam olarak uyuşmadığını ortaya koymuştur. Dil bilgisel biçimbirimlerin incelenen kitaplardaki görülme sıklıklarının değişkenlik gösterdiği görülmüş ve ders kitaplarındaki görülme sıklıklarının artırılması önerilmiştir. Öğretmenlerin dil bilgisel biçimbirimlerin sırası ve sıklığı konusunda tam bir ortak görüşe varamamış olmalarına rağmen, ders kitaplarının dil bilgisel biçimbirimlerin sıklığı ve sıralı sunumu açısından gözden geçirilmesi gerektiği konusunda aynı görüşte oldukları anlaşılmıştır. Bu çalışmanın, dil bilgisel biçimbirimler üzerine gelecekte yapılacak araştırmalara ışık tutması beklenmektedir. In Turkish public secondary schools, the significance of English textbooks in guiding students through the language-learning process cannot be overstated. In line with this, textbooks have been widely analyzed and assessed in terms of various aspects for years. Although grammar is given implicitly in textbooks, its place is vital in the process of teaching and learning English. The morpheme affixes studied in this work are the foundations of language learning, and earlier basic research on the issue has repeatedly established the relevance of acquisition order. This study aims to determine whether the sequential presentation of grammatical morphemes in textbooks is consistent with four landmark studies that propose grammatical morpheme acquisition, the frequency of morpheme affixes utilized, and the perspectives and experiences of teachers who use the textbooks. This sequential mixed-methods study comprised the investigation of ten English textbooks used in Turkish public secondary schools in terms of grammatical morphemes as well as the experiences and perspectives of sixty-five teachers from various cities collected through an open-ended questionnaire survey. The findings revealed a common order of grammatical morphemes presented in the ten textbooks as a result of the analyses, and it was discovered that the order did not perfectly match the four primary studies. The frequency rates of the grammatical morphemes were found to vary, and an increase in the frequency of their appearance in textbooks was recommended. Teachers' viewpoints further showed that although no complete agreement was reached concerning the order and frequency of grammatical morphemes, teachers had an agreement about the need to revise the textbooks in terms of frequency and the sequential presentation of grammatical morphemes and their frequency. This study is expected to provide insights for future research on grammatical morphemes.
Collections