Siyasi propaganda araçlarının genç seçmen davranışları üzerine etkisi `Erciyes Üniversitesi örneği`
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde bilgi ve iletişim teknolojilerinin gelişmesi ile birlikte gençler arasında propaganda araçlarının kullanımı yaygın hale gelmiştir. Gençlerin bu araçları kullanma biçimleri, siyasi tercihlerini, kararlarını ve davranışlarını etkileyebilmektedir. Bu çalışmada ise Erciyes Üniversitesi'nde öğrenim görmekte olan 434 katılımcı üzerinde yapılan bir araştırma ile genç seçmenlerin siyasi eğilim ve demografik unsurlarına göre propaganda araçlarını kullanma biçimlerinin siyasal davranışları üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırma bulgularına göre tutarlı bir şekilde oy kullanan genç seçmenlerin oy tercihlerini seçim öncesinde belirledikleri ve siyasi parti tercihlerinde sosyal medya faktörünün daha etkili olduğu tespit edilmiştir. Katılımcıların siyasi parti tercihlerinde lideri önemli gördükleri, geleneksel medyada ve sosyal medyada karşılaştıkları siyasi mesajları her zaman hatırladıkları ve bu bağlamda medyanın siyasi bilgi sağlama konusunda en yüksek etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Sosyal medyada siyasi gündemi takip eden genç seçmen oranının diğerlerine göre daha yüksek olduğu, siyasi etki düzeyine göre sosyal medya paylaşımlarının siyasi tercihleri daha fazla etkilediği görülmüştür. Genç seçmenlerin yazılı basında çıkan siyasi haberleri takip etmeleri, siyasi radyo konuşmalarını dinlemeleri, siyasi televizyon programlarını izlemeleri ile bunların siyasi davranışları üzerindeki etkileri arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Aynı zamanda genç seçmenlerin siyasi film ve belgesel izlemeleri, kamuoyu yoklamalarını incelemeleri, sosyal medyada siyasi gündemi takip etmeleri, siyasi toplantılara katılmaları ile bunların siyasi davranışlarına etkileri arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Today, with the development of information and communication technologies, the use of propaganda tools has become widespread among young people. The way young people use these tools can affect their political preferences, decisions and behaviors. In this study, the effect of the way of using propaganda tools on the political behavior of young voters according to their political tendencies and demographic elements was examined with a study conducted on 434 participants studying at Erciyes University. According to the research findings, it has been determined that the young voters who vote consistently determine their voting preferences before the election and the social media factor is more effective in their political party preferences. It has been determined that the participants consider the leader important in their political party preferences, they always remember the political messages they encounter in the traditional media and social media, and in this context, the media has the highest impact on providing political information. It has been observed that the rate of young voters following the political agenda in social media is higher than the others, and social media shares affect political preferences more according to the level of political influence. Significant relationships were found between young voters' following political news in the print media, listening to political radio speeches, watching political television programs and their effects on their political behavior. At the same time, significant relationships were found between young voters' watching political films and documentaries, examining opinion polls, following the political agenda on social media, attending political meetings and their influence on their political behavior.
Collections