Tüketici sözleşmesi kapsamında mobil uygulama sözleşmelerine uygulanacak hukuk
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yapay zekânın hayatımızda en çok kapladığı yeri, taşınabilir akıllı cihazlar oluşturmaktadır. Bu cihazların yaygınlaşması, rekabet açısından ticarî hayata başka bir boyut kazandırmaktadır. Yeniçağın rekabeti, artık mobil uygulama dağıtım platformlarında gerçekleşmektedir. Firmalar potansiyel müşterilere veya hukuk nezdindeki karşılığıyla kullanıcı tüketiciye ulaşabilmek için farklı yollara başvurmaktadır. Bunlardan birisi de mobil uygulamalardır. Mobil uygulamalar, dijitalleşen dünyanın getirdiği yeniliklerden birisidir. Geliştirilen mobil uygulamaların kullanıcı tüketiciye pazarlanabilmesi için dijital dünyanın nimetlerinden faydalanılmaktadır. Ancak uygulamanın tüketiciye pazarlanmasıyla firmaların işi bitmemektedir. Keşfedilip indirme işlemi tamamlandıktan sonra, firma ve kullanıcı tüketici arasında uygulama içi pazarlama ilişkisi devam etmektedir. Belirli mal veya hizmetlere ve bunlara ilişkin ticarî uygulamalara karşı kullanıcı tüketiciler ile mobil uygulama hizmet sunucuları arasında akdedilen mobil uygulama sözleşmesinin hukukumuzdaki yeri ve kanunlar ihtilâfındaki boyutu bu çalışma kapsamında değerlendirilecektir. Anahtar Kelimeler:Dijitalleşme, Kanunlar İhtilafı, Kişisel Veriler, Mobil uygulama sözleşmesi, Tüketici. Portable smart devices constitute the place that artificial intelligence occupies the most in our lives. The widespread use of these devices adds another dimension to commercial life in terms of competition. The competition of the new age is now taking place in mobile application distribution platforms. Firms resort to different ways to reach potential customers or the consumer (user-consumer) in response to the law. One of them is mobile applications. Mobile applications are one of the innovations brought by the digitalizing world. The benefits of the digital world are also utilized in order to market the developed mobile applications to the user-consumer. However, the job of the companies does not end with the marketing of the application to the consumer. After the discovery and download process is completed, the in-app marketing relationship continues between the company and the user-consumer. The place in our law of mobile application agreements concluded between user consumers and mobile application service providers against certain goods or services and their commercial applications will be evaluated within the scope of this study.Keywords: Conflict of Laws, Consumer, Digitalization, Mobile Application Contracts, Personal Data.
Collections