GATA diş hekimliği merkezi diş hastalıkları ve tedavisi polikliniğinde yöneylem araştırma teknikleri kullanılarak hasta bekleme sürelerinin düzenlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
VI. ÖZET Bu çalışmada, GATA Dişhekimliği Merkezi Diş Hastalıkları ve Tedavisi BD. Polikliniğinde hasta kuyruklarının yöneylem araştırma teknikleri kullanılarak incelenmesi, böylece diş tabiplerinin boş kaldıkları zamanlar ile hastaların tedavi için kuyrukta bekledikleri süreler arasında bir denge kurulması amaçlanmıştır. Bu amaçla hastane polikliniklerindeki kuyruk problemlerinin yöneylem araştırma teknikleri ile incelendiği çalışmalar, çeşitli kütüphanelerden bilgisayar ortamında ya da manuel olarak tespit edilmiş ve derlenmiştir. Simulasyon tekniğinin tercihi, modelin kurulabilmesi için gerekli olan verilerin niteliklerinin ve denenecek randevu modeli tiplerinin saptanması, literatürden elde edilen genel bilgiler doğrultusunda yapılmıştır. İncelenen gerçek sistemin geçerli ve güvenilir bir modelini kurmak için, tedavi edilen hastalıklar 10 tipe ayrılmış, 20 işgünü süresince yapılan gözlemlerle her hastalık tipinden hasta gelişlerinin, tedavi sürelerinin ve diş tabiplerinin boş zamanlarının dağılımı elde edilmiştir. Gerçek sistemin SPSS for WINDOWS istatistik programı ile yapılan analizler sonucu elde edilen parametre değerleri, ProModel For WINDOWS simulasyon paket programı ile kurulan modelin çalıştırılması sonucu elde edilen parametre değerleri ile karşılaştırılarak, modelin gerçekçiliği ve tutarlılığı saptanmıştır. Kurulan simulasyon modeli üzerinde, ilgili 75literatürler değerlendirilerek, hastaların tek kaynaktan dağıtımının esas alındığı üç değişik randevu modeli ile hasta gelişlerinin düzenlenmesine karar verilmiştir. Sonuçların karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi ile hastaların tek kaynaktan dağıtımının yapıldığı, günlük ortalama tedavi edilen hasta sayısını yaklaşık değerler olarak 45 den 60 a çıkaran, hasta bekleme sürelerini ortalama 132 dakikadan 7 dakikaya düşüren ve sistemin diğer gereksinimlerine en uygun şekilde cevap veren, doktor başına 30 dakikada bir üç hastanın çağrıldığı randevu modelinin kullanılması önerilmiştir. 76 VII. SUMMARY The aim of the present study was to investigate the patient queues in Gülhane Military Medical Academy, The Center of Dentistis, Department of Dental Disease and Treatment with the help of operational research techniques and to have a corelation between the waste time of dentists and the time waiting for treatment of the patients. For this purpose, studies about the queuing problems in hospital out patient services which were investigated with operational research techniques were scanned in the libraries manually or by computer help. The types of simulation techniques, identities of data necessary to establish a model and the types of possible appointment models were determined with the help of literature data. To establish a reliable and prominent model of the investigated real system, the treated dental diseases were seperated into 10 groups and with 20 days' follow-up, the distribution of patient admission, treatment duration and the waste time of dentists was obtained. The reliability and consitency of the model were determined by comparing the parameter values from the statistics program of SPSS for Windows and simulation package program of ProModel for Windows. Patient admission planning with three different appointment models and with only one source of patient distribution were decided with the help of literature data 77upon the established simulation model. When the results were compaired, the appointment model in which the patients were distributed from one source, that which increases the number of patients treated in day from 45 to 60, that which decreases the waiting period from 132 minutes to 7 minutes, that which well responses the all necessities of the system, and in which three patients for a doctor in 30 minutes was evaluated is recommended to be used in the service. 78
Collections