Benzodiazepin antagonisti flumazenilin shuttle-box yöntemi ile sıçanlarda öğrenme ve bellek üzerine etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Anksiyolitik ve antikonvülsan olarak oldukça sık kullanılan, benzodiazepinler öğrenme ve bellek bozukluklarına yol açmaktadır. Bu nedenle çalışmamızda benzodiazepin antagonisti flumazenilin (Ro 15-1788) öğrenme ve belleği artırıp arürmadığmı inceledik. Flumazenilin etkisini mekik kutusunda (shuttle-box) bir öğrenme testi olan koşullu sakınma yöntemi ile araştırdık. Vehikül, flumazenil (5, 10, 20mg/kg i.p.) ve diazepam (0.5, 1, 2mg/kg i.p.) verilen siçanlann, koşullu sakınma cevablarmı kazanmaları test edildi. Flumazenil verilen gruplarda salonma cevabım kazanma performansları değişmedi, ancak diazepam verilen gruplarda azaldı. Diazepam ve flumazenil birlikte verilerek test edilldiğinde ise, flumazenilin kendi etkisinin olmamasına rağmen, diazepam ile sakınma cevabmda oluşan azalmayı önlemiştir. îkinci olarak, flumazenilin etkisini öğrenme ve bellek bozucu etkilere sahip olan elektrokonvulzif şok ugulanan sıçanlarda araştırdık. Sıçanlara günde bir defa 7 gün şok verilmiştir. Son şoktan 24 saat soma, flumazenil (1, 5, ve lOmg/kg) ve vehikül verilen sıçanlar koşullu sakınma testine alınmıştır.Flumazenilin 10mg/kg dozu, ECSx7 ve SAHMx7 alan kontrol grupları ile karşılaştırıldığında koşullu salonma cevaplarım anlamlı olarak bozmuştur veya azaltmıştır. Bulgularımız fulmazenil ile oluşturulan benzodiazepin antagonizmasımn öğrenmeyi artırmadığını, ECSx7 uygulanan gruplarda ise diazepam benzeri etki oluşturduğunu gösterdi. SUMMARY Benzodiazepines, a class of drugs widely employed as anxiolytics and anticonvulsants, can induce impairments of learning and memory. The purpose of the present investigation was to determine if a benzodiazepine receptor antagonist, flumazenil (Ro 15-1788),could enhance learning and memory. We investigated the effects of flumazenil on learning task in a conditioned avoidance test. Rats were tested for acquisition of a conditioned avoidance response following vehicle, flumazenil (5, 10, 20mg/kg i.p.) and diazepam (0.5, 1, 2mg/kg i.p.). Acquisition performance was not increased in flumazenil- treated rats when compared with vehicle-treated rats, but it was decreased in diazepam-treated rats. Diazepam and flumazenil also tested in combination for their influence on acquisition performance. Flumazenil had no effect by itself, but prevented the mipairment produced by diazepam. Secondly, we investigated the effects of flumazenil on the memory-impairing action of convulsant electroshock in rats. Rats were administered one electroconvulsive shock daily for 7 days (ECSx7) and were tested also for acquisition of a conditioned avoidance response following vehicle or flumazenil (1, 5, lOmg/kg i.p.), 24 hours after the last ECS-treatment. Acquisition performance was impaired in flumazenil (10mg/kg) treated rats when compared with ECSx7 and vehicle-treated rats or SHAMx7 and flumazenil (10mg/kg) treated rats. These effects of flumazenil suggest that antagonism of benzodiazepine receptors does not lead to increased learning perfomance but leads dizepam like-effect in ECSx7 treated rats. 48
Collections