Gülhane Askeri Tıp Akademisi Eğitim Hastanesinde yatarak tedavi olan hastalara verilen sağlık bakım hizmet kalitesi ve hasta tatmininin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Hastalar, alacakları sağlık bakım hizmetlerinin kalitesine giderek daha fazla önem vermektedirler. Bu hizmetlerin, ihtiyaçlarını tam olarak giderebilme özelliklerini aramaktadırlar. Hastalar, sağlık bakım hizmetlerinin kalitesinin teknik boyutunu değerlendirmek için yeterli bilgiye sahip olmadıkları için, sağlık bakım kalitesini ölçmek için alternatif kriterler kullanırlar. Doktorun hastasını kontrol sıklığı, uygulanan tedavi ve hastalığı hakkında hastasını bilgilendirmesi, hemşirelerin ilaç ve serum vermedeki becerileri gibi alternatif kalite ölçme kriterleri geliştirirler ve bu kriterlere uygunluk nisbetinde tatmin olurlar. Ulaştıkları bu tatmin düzeyini, diğer insanların sağlık bakım hizmet taleplerini yönlendirmede etkili olarak kullanırlar. Bu çalışma, Gülhane Askeri Tıp Akademisi Eğitim Hastanesinde yatarak tedavi olan hastaların almış oldukları sağlık bakım hizmet kalitesi ve hasta tatmininin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. 400 hastaya; demografik, sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik ve sosyo-psikolojik özelliklerden etkilenen kalite ve tatmin derecelerini ölçmek amacıyla anket uygulanmıştır. VII. SUMMARY Patients are increasingly placing more importance on the quality of health care they are to get. They want to make sure that the health care services meet all these needs completely since patients do not have enough information to be able to evaluate the technical part of health care, they use alternative criteria to evaluate then they develop alternative quality control techniques such as; the frequency the doctors visit their patients, how much the doctors inform their patients concerning their illness and the therapy, they are appliying; and the nurses skill in administering medicine. The patients are satisfied according to the degree the medical personnel keep to these criteria. This satisfaction level plays a big role in making preperations to meeting other patients' needs for health care. This study has been conducted of Gülhane Military Medical Academy Training Hospital in order to evaluate the quality of health care given to the inpatients and the level of satisfaction they derived from the treatment. The results have shown that the frequency of the doctors' rounds, doctors' informing patients on their illnesses and the curtesy and friendship the nurses show to their patients are same of the most important factors that are likely to produce satisfaction or dissatisfaction in patients. 82
Collections