Hemşirelik yüksekokulu öğrencilerinde ruhsal belirtilerin ve bunların yaşam olaylarıyla ilişkisinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Araştırma, GATA Hemşirelik Yüksek Okulunda yatılı olarak eğitim ve öğretimine devam eden öğrencilerde ruhsal belirtileri taramak ve yaşam olaylarıyla ilişkisini belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak planlanmıştır. Araştırmada veriler, Demografik Bilgi Formu, SCL-90-R Semptom Tarama Listesi ve Yaşam Olayları Ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen veriler, Varyans Analizi (Annova), Kruskall Wallis Varyans Analizi, Mann Whitney U testi, Scheeffe testi, Chi-Square Testi ve Corelasyon Analizi kullanılarak SPSS 10.0 paket programında analiz edilmiştir. Değerlendirme sonuçlarına göre, genel belirti düzeyi puan ortalamaları; 2. sınıf öğrencilerinde en yüksek, daha sonra sırasıyla 3., 4. ve 1. sınıf öğrencileri olarak bulunmuştur. 1., 2. ve 4. sınıf öğrencilerinde, pozitif belirti düzeyi ile yaşam olayı sayısı arasında istatistiksel olarak pozitif anlamlı bir ilişki bulunmuştur. GATA Hemşirelik Yüksek Okulu öğrencilerinin ruhsal belirtiler açısından taranması ve bu belirtilerin yaşam olayları ile ilişkisinin belirlenmesinin koruyucu ruh sağlığı programlarının düzenlenmesi açısından yaran ortaya konmuştur. SUMMARY This research has been planned as a descriptive study of the boarding students of the GMMA School of Nursing, who attend their education and training there, for the sake of scanning the psychiatric symptoms and determining the relations of them with the life events. The data of the research have been obtained by using the Demographic Knowledge Form, SCL-90-R Symptom Check List and the Stressful Life Events The data obtained during the research have been analyzed in the SPSS 10.0 package program by using Variation Analyze(Annova), Kruskall Wallis Variation Analyze, Mann Whitney U Test, Scheeffe Test, Chi-Square Test and the Correlation Analyze. According to the evaluation results, the score averages of the general symptom levels have been found utmost in the 2nd grades; then comes 3rd, 4th and the 1st grades in turn. A statistical positive correlation is found between the positive symptom levels and the life event numbers in the 1st, 2nd and the 4th grade students. Scanning the psychiatric symptoms of the students of GMMA School of Nursing, and determining the relations of them with the life events have been targeted in this research. It is evaluated that the results of this research would be helpful in the organizing the preventive mental health. 50
Collections