Mühimmat salma mekanizmalarının tasarımı ve kinematik analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Harp koşullarının değişmesiyle ortaya çıkan, günümüz savaş ortamında sıklıkla kullanılan hava-yer taarruzlarının yapılmasına olanak sağlayan salan ve askı ekipmanlarının (SAE); kanca açılma süresi kaynaklı, hedeflerin istenilen zamanda vurulamaması ve dairesel hata payı (DHP) değerlerinde artış görülmektedir. Bu çalışmada SAE'nin mühimmatı bırakma süresinin kısaltılması ve atış performansının artması hedefine kanca mekanizması tasarımı yapılarak ulaşılması planlanmıştır. Bu kapsamda, salan ve askı ekipmanları üzerinde çalışılarak baz alınan bir askı mekanizması seçilmiştir. Mekanizmanın kinematik (konum, hız ve ivme) analizi analitik olarak elde edilmiş, ayrıca bilgisayar destekli ortamda konum analizi gerçekleştirilerek analitik sonuçlarla kıyaslama yapılmıştır. Kanca mekanizması uzuvlarında boyutsal değişimlerin kanca mekanizmasının açılma hızını arttırmasına etkileri incelenmiştir.Sonuç olarak, bu çalışmanın benzer diğer SAE sistemlerinin kanca açma süreleri için kıyas oluşturulması sağlanmış ve yeni yapılacak veya revize edilecek tasarımlarda öncelikli olarak kullanılacak bir yöntem geliştirilmiştir. Bu yöntem kullanılarak analizi yapılan mekanizmanın uzuvlarının boyutlarının %5 uzatılması sureti ile yapılan etüt mekanizmasının kanca açılma süresinde %20 oranında iyileşme gözlemlenmiştir. Bu iyileştirmenin, hava-yer taarruzları sırasında atılan mühimmatların atış performansını artırması beklenmektedir. Anahtar Kelimeler: Hava-Yer Taaruzu, Atış Performansı, Salan ve Askı Ekipmanları, Kanca Mekanizması, Kinematik Analiz ABSTRACTDesign and Kinematic Analysis of Munition Release Mechanism Çağrı MertNational Defence University, Alparslan Defence Sciences InstituteAnkara, May 2021The change of the battlefield circumstances created a new type of attack doctrine, which is a common type of attack style called Air to Ground Attacks. Modern Air to Ground Attacks are made possible with the help of `Suspension and Release Equipment` (SaRE). Because of the time required to open the hook mechanism that releases stores attached to SaRE, there is a problem that effects the performance of the stores and increase in `Circular Error Probable` (CEP) of them.In this study, the aim of reducing the time of SaRE's releasing of stores and increasing the performance of it is planned via changing the part sizes of the hook mechanism. In order to achieve that, a basis hook mechanism of a particular SaRE is chosen and required changes in the sizes are applied to reduce the opening time of the hook mechanism.As a result, a comparison has been made for the hook opening times of other similar SaRE systems and a method to be used primarily in new or revised designs has been developed. Using this method, an improvement of 20% was observed in the hook opening time of one of two alternative mechanism studies made by lengthening the dimensions of the limbs of the basis mechanism by 5%. This improvement is expected to increase the firing performance of the stores during air to ground attacks.Key Words: Air to Ground Attack, Firing Performance, Suspension and Release Equipment, Hook Mechanism, Kinematic Analysis
Collections