Ses altı uçuş hızlarında kanat altı mühimmatların titreşim davranışının yapı-akışkan etkileşimi yöntemi ile sayısal incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında NACA4412 kanat profili ve kanat altında mühimmat entegresi ile birlikte aeroelastik analizleri gerçekleştirilmiştir. Bu analizler hücum açısı ve mühimmat entegresinin yerine bağlı olarak toplamda 9 farklı şekilde gerçekleştirilmiştir. Sistem bilgisayar ortamında modellenerek Ansys programı üzerinden 2 yollu Yapı-Akışkan Etkileşim Yöntemi ile incelenmiştir. Sistem Akışkanlar ve Yapısal olarak 2 farklı yöntem kullanılarak modellenmiş çözüm işleminde 2 farklı çözücünün sonuçları birbirini etkileyecek şekilde yapı kurulmuştur. Bu tezin amacı mühimmatın farklı yerlerdeki konumunda titreşim karakteristiğinin belirlenmesi ve nihai tasarım için esaslı iyileştirme çalışmalarının gerçekleştirilmesidir.Çalışmada üç boyutlu olarak sistem modellenmiş ve Ansys içerisinde Yapısal, Akışkan ve System Couple paketleri kullanılarak simülasyon gerçekleştirilmiştir. Aerodinamik katsayılar %2 ile 10 arasında hata payları ile tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Çırpınma Analizleri, Yapı-Akışkan Etkileşimi, Aeroelastisite, Kaldırma ve Sürükleme Katsayıları, Akışkanlar In this thesis, aeroelastic analyzes were carried out with NACA4412 airfoil and ammunition integration under the wing. A total of 9 different analyzes were carried out, depending on the angle of attack and the location of the ammunition integration. The system was modeled in the Ansys and analyzed with 2-way Structure-Fluid Interaction Method on Ansys program. In the solution process modeled using 2 different methods as System Fluids and Structurally, the structure was established so that the results of 2 different solvents affect each other. The aim of this thesis is to determine the vibration characteristics of the ammunition in different locations and to perform substantial improvement studies for the final design.In the study, the system was modeled in three dimensions and simulation was carried out using Transient, Fluent and System Couple packages in Ansys. Aerodynamic coefficients were determined with margins of 2 to 10%. Keywords: Flutter Analysis, Structure-Fluid Interaction, Aeroelasticity, Lift and Drag Coefficients, Fluids
Collections