Show simple item record

dc.contributor.advisorAslan, Zafer
dc.contributor.authorAtik, Fatih
dc.date.accessioned2023-09-26T11:41:21Z
dc.date.available2023-09-26T11:41:21Z
dc.date.submitted2018-08-06
dc.date.issued2002
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/753508
dc.description.abstract95 ÖZET Üst solunum yolu enfeksiyonları pediatristlerin ve primer sağlık hizmeti veren hekimlerin sık karşılaştıkları hastalık gruplarından biridir ve yaygın bir şekilde uygunsuz antibiyotik reçetelemesi yapılmaktadır. Bu çalışmada amacımız hastanemiz polikliniğinde üst solunum yolu enfeksiyonları tanı ve tedavisinde rasyonel klinik yaklaşım konusundaki durumun tespiti ve varsa soruna yönelik özgün eğitim verilerek olası sorunların çözümünde bu eğitimin kısa dönemdeki etkilerini araştırmaktı. Çalışmamızı Dr. Sami Ulus Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesi polikliniğinde Ekim - Kasım 2001 tarihleri arasında gerçekleştirdik, ilk 1 ay boyunca yapılan tespit çalışmasında üst solunum yolu enfeksiyonları tanısı konulan 380 hastanın dosyaları incelenerek tanıya varmada kullanılan klinik özellikler ve laboratuvar yöntemleri ile verilen antibiyotik tedavileri belirlendi. Sonuçlar değerlendirildiğinde tanıya varmada klinik özelliklerin yetersiz kullanıldığı, uygunsuz laboratuvar isteminin yüksek olup tanı için gereken laboratuvar olanaklarının yeterince kullanılmadığı, uygunsuz antibiyotik kullanım oranının yüksek olduğu belirlendi. Bu sonuçlar doğrultusunda poliklinik asistan ekibine konusunda deneyimli bir öğretim üyesi tarafından soruna yönelik, konunun ana temalarını içeren, bire bir etkileşim ortamında, süresi 30 dakikayı geçmeyen interaktif eğitim verildi. Takiben 1 ay boyunca eğitime katılan hekimlerin üst solunum yolu enfeksiyonları tanısı koydukları 305 hastanın dosyaları incelendiğinde; hastaların demografik özellikler açısından eğitim öncesi grupla arasında istatistiksel anlamlı fark olmadığı tespit edildi. Ancak klinik özelliklerin tanıya daha etkili yansıdığı, uygunsuz laboratuvar isteminin eğitim öncesi gruba göre azaldığı, tanı için gerekli laboratuvar istemi oranının arttığı, verilen antibiyotik tedavilerinin eğitim öncesine göre daha akılcı planlandığı ve iki grup arasındaki farkların istatistiksel olarak anlamlı olduğu görüldü. Bu veriler sonucunda hizmet içi soruna yönelik interaktif eğitimimin hekimlerin rasyonel klinik yaklaşımını kısa dönemde olumlu etkilediği görülmüştür. Bununla birlikte rasyonel klinik yaklaşımı etkileyen diğer96 nedenleri içeren, verilen eğitimin farklı zamanlarda ve uzun dönemdeki etkilerinin araştırıldığı geniş katılımlı çalışmalara ihtiyaç olduğunu düşünüyoruz.
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectÇocuk Sağlığı ve Hastalıklarıtr_TR
dc.subjectChild Health and Diseasesen_US
dc.titleÜst solunum yolu enfeksiyonlarında hizmet içi probleme yönelik eğitimin kısa dönemdeki etkilerinin araştırılması
dc.title.alternativeTrial for the short time effects of problem oriented in-service edeucation in upper respiratory tract infections
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÇocuk Sağlığı ve Hastalıkları Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid116830
dc.publisher.instituteAnkara Dr. Sami Ulus Çocuk Sağl. ve Has. Eğt. ve Arş. Hast.
dc.publisher.universityDİĞER (KURUMLAR, HASTANELER VB.)
dc.type.submedicineThesis
dc.identifier.thesisid115416
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess