Polis meslek yüksek okullarındaki uygulamalı eğitimlerin polis memuru adaylarının mesleki gelişimindeki yeri ve önemi: Ege bölgesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; Polis Meslek Yüksek Okullarındaki Uygulamalı Eğitimlerin( Bilgisayar, Silah Bilgisi ve Atış Eğitimi, Beden Eğitimi ve Yakın Savunma, Temel Trafik Bilgileri ve Staj Eğitimi) Polis Memuru adaylarının mesleki gelişimindeki yeri ve önemini ortaya koymaktır.Araştırmanın evrenini 2006 yılında Ege Bölgesinde bulunan 3(üç) Polis Meslek Yüksek Okulunda eğitimlerine devam etmekte olan tüm birinci ve ikinci sınıf öğrencileri, örneklemini ise Aydın Polis Meslek Yüksek Okulu, Aydın Nazilli Polis Meslek Yüksek Okulu ve İzmir Rüştü Ünsal Polis Meslek Yüksek Okullarında eğitim ve öğretime devam eden 896'sı birinci sınıf ve 688'i ikinci sınıf olmak üzere toplam 1584 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada veri toplama aracı olarak, öğrencilerin birinci sınıfta görmüş oldukları Bilgisayar dersi ile ilgili ve birinci ve ikinci sınıfta gördükleri Silah Bilgisi ve Atış Eğitimi, Beden Eğitimi ve Yakın Savunma, Temel Trafik Bilgileri dersleri ile staj eğitimiyle ilgili görüşlerini ve çözüm önerilerini öğrenmek amacıyla toplam 54 soruluk bir anket uygulanmıştır.Anket yoluyla elde edilen veriler SPSS paket programı kullanılarak çözümlenmiştir. Veri çözümlerinde frekans ve yüzde kullanılmıştır.Sonuçta katılımcılar, Polis Meslek Yüksek Okullarındaki uygulamalı eğitimlerin yeterli araç, gereç ve uygulama alanları olmaması nedeniyle ihtiyaçlara tam olarak cevap veremediğini, uygulamalı derslerin ve staj eğitiminin sürelerinin yeterli olmadığını, sınıflarındaki öğrenci sayılarının fazla olmasının derslerin işlenişini olumsuz yönde etkilediğini ve ders görevlilerinin öğrencilerle birebir ilgilenemediğini değerlendirmişlerdir.Anahtar Sözcükler: Bilgisayar, Silah Bilgisi ve Atış Eğitimi, Beden Eğitimi ve Yakın Savunma, Temel Trafik Bilgileri, Staj Eğitimi, Uygulamalı Eğitim, Polis Meslek Yüksek Okulları, Ders Görevlisi, Yabancı Ülkelerin Polis Eğitimi. This study aims to examine the role and importance of practical courses (Computer courses, weapon knowledge and shooting courses, physical education courses, closed defense courses, basic traffic information courses and trainig courses) in the professional development of candidate police officers.While the universe of this study is applied to the first and second grade students attending three discrete Police Vocational Schools of High Education in Aegan Region in 2006, the sample of this study is constituted by 896 first grade students and 688 second grade students and the total number being 1584 students attending Aydın Police Vocational Schools of High Education, Aydın Nazilli Police Vocational Schools of High Education and İzmir Rüştü Ünsal Police Vocational Schools of High Education.A questionnaire which consists of 54 questions has been used as a means of data collection for the purpose of finding out the opinions of the students about the computer courses that students take in the first grade and the weapon knowledge and shooting courses, the physical education courses, the closed defense courses, the basic traffic information courses and the training courses which they take in both the first and the second grade.The data acquired from the questionnaire has been analyzed in SPSS software. Frequency and percent have been used in data analysis.The study concludes that the survey participants think that the practical courses do not meet the needs of students adequately as there are not enough equipments and practice fields; the space for practical courses and training courses is insufficient and overcrowded classes are detrimental to the efficiency of the courses and as a result of this the instructors can not create one-on-one interaction with the students.
Collections