Türk emniyet teşkilatında hizmetiçi eğitimler ve öğrenen merkezli eğitim modelinin eğiticilerin eğitimi programlarında uygulanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu Çalışmada ?Öğrenen Merkezli Eğitim? modelinin Eğitim Daire Başkanlığınca yürütülen ?Polis Eğiticilerin Eğitimi? programlarında uygulanması ve etkililiği araştırılmıştır. Çalışmanın hâlihazırda polis eğiticilerin eğitimi programlarına katılanlara ?neden eğitici böyle farklı bir rol üstlenmektedir?? sorusunun anlaşılmasına ışık tutacağı savunulmaktadır.Tezde bu modelin polis eğitimine yansımaları, özellikle öğrenen merkezli eğitime kaynaklık eden yapılandırmacı eğitim kuramı ve bu kuramın etkilendiği diğer sosyal bilim alanları sunulmuştur. Öğrenen Merkezli Eğitim modelinin etkilerini daha iyi anlamak için Emniyet Teşkilatında 2006 yılından itibaren uygulamaya konulan ?Polis Eğiticilerinin Eğitimi? kurslarına katılan çeşitli rütbe ve kıdemdeki bir grup personele anket uygulanmıştır.Uygulama sonucunda elde edilen veriler SPSS yazılım programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda Öğrenen Merkezli Eğitim modelinin polisin hizmetiçi eğitim faaliyetlerinde öğrenen ve eğitici bakımından olay temelli problemleri çözmede, teorinin uygulamaya dönüşümünde, polisin yetişkin bireyler olarak bilgi ve tecrübesini tartışmak ve eğitim ortamlarında diğer meslektaşları ile etkileşime girerek sorgulamak suretiyle daha akılda kalıcı bir öğrenmenin sağlanmasında etkili olduğu sonucuna varılmıştır. In this study, it was addressed the application and effectiveness of learner centered training model on ?Police Trainers? Training? programs implemented by the Training Department of Turkish National Police. It is advocated that this study lights question: ?Why the trainer undertakes a different role?? for the participants currently attending Police Trainers? Training programs.In this study, it was presented the reflections of this model on police training, which is stemming from constructivist learning theory and other social discipline. A questionnaire was applied to a group of personnel in Turkish National Police at various ranks and working years, who attended ?Police Trainers? Training? courses initiated in 2006.As a result of data analysis through SPSS software program, it has been concluded that learner centered training model is effective in police in-service training activities in solving cased based problems in terms of student and trainer. It is also effective on conversion of the theory into practice, achieving more profound learning that police shares knowledge and experience as adult individuals.
Collections