Özel güvenlik eğitiminin değerlendirilmesi (Elazığ ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada; öncelikle güvenlik ve özel güvenlik kavramlarına açıklık getirilmiş, bu kapsamda, güvenliğin özelleştirilmesi hususu ile Dünya'da ve Türkiye'de özel güvenlik hizmetlerinin gelişimine değinilmiştir. Müteakiben, özel güvenlik eğitimi başlığı altında eğitim ve özel güvenlik eğitimi kavramı, Türkiye'de özel güvenlik eğitiminin mevcut durumu, özel güvenlik eğitiminde karşılaşılan sorunlar ve özel güvenlik eğitiminin değerlendirilmesine yönelik bilgi verilmiştir.Bu kapsamda; Türkiye'de mevcut özel güvenlik eğitim kurumları tarafından özel güvenlik personeline verilen temel eğitim faaliyetinin, süre ve kapsam, eğiticilerin yeterlilikleri, uygulandığı ortam ve uygulama yöntemleri açısından yeterliliği araştırmacı tarafından geliştirilen bir anket çalışmasıyla belirlenmiş, temel eğitimin belirtilen açılardan mevcut değerlendirmesi yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, Elazığ ilinde çalışan özel güvenlik personeli oluşturmuştur. Araştırmada evrenin tümüne ulaşılamadığı için örneklem alınmıştır. Hazırlanan araştırma soru kağıdının verilerinin SPSS programı ile istatistiksel çözümlemesi yapılmış ve sonuçları gösterilerek yorumlanmıştır. Yapılan çözümlemelerde sıfır hipotezi ve seçenek hipotezin sınaması yapılmıştır.Belirlenen denencelere, genelde katılımcıların çoğunluk olarak katıldığı bulunmuştur. Bilgilerin analizi neticesinde elde edilen verilere göre, dört boyutta gruplandırılan hipotezlerin tamamında katılımcı öbekler arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark görülmüştür. Böylece bütün denencelerde sıfır hipotezi (H0) reddedilmiş ve araştırmanın seçenek denencesi (Hi) doğrulanmıştır. In this study, the concepts of security and private security have been clarified. In this respect, the subject of privatization of security and the improvements in private security in Turkey and the rest of the world have been mentioned. Next, under the title of private security education, information has been provided related to the present situation of private security education in Turkey, the problems on private security education and the evaluation of private security education.The adequacy of basic education activities provided to private security personnel by present private security education instutitions in Turkey in tems of duration, content, the capacity of trainers, the atmosphere and the application methods has been identified through a questionnaire developed by researcher, and the basic education has been evaluated with respect to the notions mentioned above. The private security personnel working in Elazığ comprise the subjects of the research. Since we couldn?t contact all the subjects, we made use of samples. The questionnaire data have been analysed statistically with the help of SPSS programme and the results have been commented on through tables and illustrations. In analysis, the zero hypothesis and the choice hypothesis have been tested. It has been found out that most participants have agreed on the propositions identified.According to the research results obtained from information analysis, in all the hypotheses categorised under four titles, it has been found out that there are dramatic differences among the participant groups. Thus, in all propositions, the zero hypothesis has been rejected and the choice proposition of the research has been confirmed.
Collections