Türkiye'de örgün eğitim sistemi içerisinde trafik eğitiminin durumu; Avrupa ve dünya ülkeleri ışığında geliştirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Her yıl binlerce can kaybı ve ekonomik zararla sonuçlanan trafik kazaları, her ülkenin çözmesi gereken öncelikli sorunlar arasında yer almaktadır. İstatistikler incelendiğinde, Türkiye'de meydana gelen trafik kazalarında en büyük kusur payının insan unsurunda olduğu görülmektedir. Bu durum trafik kazalarımn önlenebilirliği noktasında çözüm yolları olan; denetim, mühendislik ve alt yapı faktörlerinin yanında eğitim faktörünü ön plana çıkarmaktadır. Yapılan bu çalışmada Türkiye'de trafik kazalarımn azaltılması, güvenli bir trafik ortamının sağlanabilmesi için son derece önemli olan trafik eğitiminin, örgün eğitim sistemi içinde yeri ele alınmıştır. Erken yaşlarda başlayarak, lisans eğitimini de içine alan örgün eğitim süresince verilmesi gereken trafik eğitimine Türkiye'de yeterli önem verilmemektedir. Bu durum göz önüne alınarak yapılan bu çalışmada; başta Avrupa ülkeleri olmak üzere diğer ülkelerin trafik eğitim politika ve programları incelenmiş ve örgün eğitim sisteminin okul öncesinden başlayarak ilköğretim, ortaöğretim ve lisans eğitimi basamakları ayrı ayn ele alınarak mevcut durum değerlendirilmiş ve ülke şartları da göz önüne alınarak geliştirilmesi için öneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Trafik Eğitimi, Örgün Eğitim. Traffic accidents that results with economical damage and loss of thousands of lives every year, is one of the most important issues that have to be solved by every country. When statistics are examined it is seen that the most important defective fraction in traffic accidents that are occurred in Turkey is the human factor. This situation brings prominence to the education factor besides supervision, engineering and substructure factors, which are the solutions at the point of the preventability of the traffic accidents. In this study, in order to minimize traffic accidents and provide secure traffic circumstance in Turkey, traffic training which is extremely significant is discussed within formal training system. Traffic training which has to be presented during formal education that also involves the undergraduate education starting from early ages is not taken into consideration satisfactorily. In this study executed by bringing the situation to forefront, traffic training policies and programmes of European countries being in the lead and of other countries have been examined and also by handling primary education, secondary education and undergraduate education seperately, present situation has been evaluated and by taking into account requirements of the country proposals have been presented to improve these.Key Words: Traffic Training, Formal Education.
Collections