Türkiye'de ortaöğretim ders kitaplarında terör konusunun işlenişi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yaşadığımız çağın realiteleri ve terörizmin doğası gereği terörle mücadele yeni bir boyut kazanmıştır. Gelinen bu son noktada terörle mücadelenin sadece güvenlik güç-lerinin görevi olmadığı anlaşılmış olup; daha bütüncül yaklaşımlar ve önleyici tedbirler alınmaya başlanmıştır. Bu bütüncül yaklaşımların sonucu olarak da artık sivrisineklerle tek tek mücadele etme yerine; bataklıklar kurutulmaya çalışılmaktadır. Hatta bu yeni yöntemler bataklığı kurutmadan da ötesini görebilmekte ve bataklığı besleyen pis su akarlarını ıslah ederek arıtıp, mevcut bataklığa can suyu olarak geri verebilecek kadar geniş ufuklu bakabilmektedirler.Bireyin gelişim evreleri göz önüne alındığında özellikle lise yıllarına tekabül eden ergenlik çağında kimlik oluşumunun gerçekleştiği görülmektedir. Bu çağlarda birey mevcut kavramlara anlamlar yükleyerek, kendi dünyasında anlamlandırmalar yapmaktadır. Özellikle telkine ve yönlendirmeye açık olan bu evrenin bireylerine yerinde, zamanında ve en önemlisi de sebep-sonuç bağlamında hadiseler anlatılırsa kabul etmemesi ve benimsememesi için hiçbir neden yoktur. Ülkemiz artık terörle yaşamasını kısmi olarak öğrenmesine rağmen özellikle okullarımızda terörizmin ve terörün ne olduğuna dair herhangi bir bilgi verilmemektedir. Verilen bilgiler ise sa-dece öğretmenin inisiyatifine bırakılmış durumdadır. Oysaki ders müfredatlarına yapılacak küçük çaplı eklemelerle terör ve terörün sosyal hayatta açtığı ekonomik, sosyal ve psikolojik yaralar birey olma yolunun başında olan lise öğrencilerine çok rahat anlatılabilir.Bu çalışmada kimlik oluşumunu gerçekleştirmeye çalışan lise dönemindeki bireylere; kavramlara anlam yükleme noktasında doğru ve yerinde bir terör algısı oluşturmak için ders müfredatlarında mevcut durum irdelenip akabinde de ders müf-redatlarında yapılabilecek değişiklikler hususunda tavsiyelerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Terör, Terörizm, Lise Müfredatı, Ergenlik, Etkileşim Due to the realities of the century and the essence of terrorism, the fight against terrorism has gained a new dimension. At this point, it has been found out that diminishing terrorism is not only the armed forces? responsibility; more comprehensive approaches and preventive cautions have been started to be taken. As the results of these comprehensive approaches, instead of dealing with mosquitoes one by one, swamps are being tried to be dried. Moreover, these new methods can foresee more than drying the swamps and cope with the problem with a broadened horizon cleansing the polluted water that flows into swamps and returning this water into swamps as elixir.Taking the growing stages of an indiviual into consideration, teenagers end up improving their personalities especially in high school years. In these ages, an individual makes interpretations in his or her world by giving meanings to current concepts. If topics are taught in a logical order, with a good timing and in a cause and effect context to the individuals of this age who are open to especially inspiration and encouragement, there is no reason for them not to accept and internalize. Although our country has learnt partially to live with terrorism, no information is given about terrorism and what terror means in our schools. The information that is given depends on the teachers? initiative. By including mini additions to curriculums, economical, social and psyhcological destructions which terrorism causes can be easily taught to high school students who are at the gate of becoming adults.In this study, some advice about studying the current curriculum thoroughly and possible changes that can be made to create an appropriate terror perception in giving meaning to concepts is given to high school students who try to complete their personality development.Key Words: Terror, Terrorism, High School Curriculum, Adolescence, Interaction
Collections