2012 MİT krizi sonrası Türkiye'de değişen istihbarat algısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı 2012 yılındaki MİT Krizi'nden günümüze medyanın Milli İstihbarat Teşkilatı'na yönelik algısının ne ölçüde değiştiğinin saptanmasıdır. Çalışma, istihbaratı ve Milli İstihbarat Teşkilatı'nı tanıtarak medyadaki değişime neden olan teşkilattaki değişimi gösteren faktörleri ortaya koymaktadır. Çalışmanın iddiası 2012 MİT Krizi sonrası MİT'in yaşadığı dönüşümlerle beraber özellikle terörle mücadeledeki başarısını arttırdığı ve bu sayede medyadaki temsilini olumlulaştırmaya başladığıdır. Bu doğrultuda MİT'in gerçekleştirdiği operasyonları aktaran haberlerden seçilen üç tanesine söylem çözümlemesi yöntemi uygulanmıştır. Sonuçta MİT'in artık başarılarıyla medyada daha çok yer almaya başladığı, Türkiye'nin terörle mücadelesinde faaliyet gösteren en önde gelen kurumlardan olduğu ve medyanın, MİT'i olumlu bir algıyla okuyucularına yansıttığı belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: İstihbarat, İstihbarat Algısı, Milli İstihbarat Teşkilatı, Söylem Çözümlemesi, Operasyonlar The aim of this study is to determine what extent the media's perception of National Intelligence Organization (MIT) has changed since the 2012 MIT Crisis. This study reveals the factors underlying the change inside the organization that has also changed in the media's perception by introducing what intelligence is and what MIT is. The claim of the study is that thanks to its transformation after 2012 MIT Crisis, MIT has improved its capacity to fight against terrorism; thus, the organization has begun to get a more and more positive representation in the media. In the light of this study discourse analysis method was applied to three of the news reporting the operations performed by MIT. Consequently this study has reached the following results that the MIT has started to receive more extensive media coverage for its success and it is one of the Turkey's most prominent institutions fight against terrorism. What is more the media has been reflecting MIT with a positive perception to the readers.Keywords: Intelligence, Intelligence Perception, National Intelligence Organization, Discourse Analysis, Operations
Collections