İmaj yönetiminin trafik kültürünün oluşumunda yaya, sürücü ve trafik polisleri üzerindeki etkisi: Gölbaşı örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Trafik kültürünün oluşmasında trafik zabıtasının kurumsal imaj yönetimi kavramının önemi her geçen gün artmakta ve imaj yönetiminde trafik güvenliğinin sağlanmasındaki etkisi daha iyi anlaşılmaktadır. Bu varsayımı araştırmak üzere, kolayda örnekleme yöntemiyle seçilen Ankara Gölbaşı'nda ikamet eden 18 yaş ve üzeri trafik kültürü içinde yer alan herkesin trafik kültürü açısından trafik zabıtasının kurumsal imaj yönetiminin etkisine dair görüşlerinin incelenmesi amaç edinilmiştir. Ankara Gölbaşı'ndaki trafik zabıtalarının kurumsal imaj yönetiminin trafik kültürüne etkisinin olup olmadığına ilişkin görüşler, Ankara Gölbaşı'nda trafik kültürü içinde olan 250 kişiye uygulanarak elde edilen bulgularla yordanmaya çalışılmıştır. Nicel tarama modelinde yürütülen araştırmada kişisel bilgi formu ve imaj yönetiminin trafik kültürüne etkisine ilişkin görüşleri içeren araştırmacı tarafından hazırlanan likert tipi 20 sorudan oluşan anket neticesinde katılımcıların konu hakkındaki görüşleri ortaya koyulmaya çalışılmıştır.Son olarak, araştırma bulguların üzerinden bir değerlendirme yapılmış ve bu konuda bundan sonra trafik zabıtasının kurumsal imaj açısından yapılması gerekenler üzerinde araştırma sınırlılığı içinde önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Kurumsal İmaj Yönetimi, Trafik Kültürü, Trafik Güvenliği, Yaya, Sürücü ve Trafik Polisleri The importance of the concept of corporate image management of traffic police is increasing day by day in the formation of traffic culture and the effect of providing traffic security in image management is better understood. In order to investigate this assumption, it is aimed to examine the opinions of the people who are 18 years old and over in the traffic culture of Ankara Gölbaşı, selected by easy sampling, on the impact of corporate image management in terms of traffic culture. For this purpose, a literature review covering corporate image management and traffic culture issues was made and the infrastructure for this review was created.Opinions about whether the traffic police in Ankara Gölbaşı had an effect on corporate image management on traffic culture were tried to be predicted with the findings obtained by applying to 250 people who are in traffic culture in Ankara Gölbaşı. In the research carried out in the quantitative screening model, the participants' opinions on the subject were tried to be revealed as a result of a questionnaire consisting of 20 questions, which were prepared by the researcher, which included the personal information form and the opinions about the effect of image management on traffic culture.Finally, an evaluation has been made on the findings of the research, and suggestions have been made in this research regarding the things that should be done in terms of the corporate image of the traffic police.Keywords: Corporate Image Management, Traffic Culture, Traffic Security, Pedestrian, Driver and Traffic Cops
Collections