A Survey on the perceptions about consumer credits in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET TÜRKİYE'DE TÜKETİCİ KREDİLERİ ÜZERİNE DÜŞÜNCELER - BİR UYGULAMA - FUNDA BAYDAR YÜKSEK LİSANS TEZİ, İŞLETME ENSTİTÜSÜ TEZ YÖNETİCİSİ: DOÇ. DR. GÖKHAN ÇAPOĞLU Bu çalışma Türkiye'de son yıllarda bir tüketici finansman aracı olarak yaygınlık kazanan tüketici kredilerini incelemektedir. Böyle bir yeniliğin en önemli sebeplerinden biri, klasik bankacılık hizmetlerinin yerine günden güne artan rekabet koşullan karşısında bankaların birçok değişiklik gösteren bankacılık hizmetleri aramalarıdır. Uzun yıllardan beri Batılı ülkelerde kullanılmakta olan tüketici kredileri, kredi kartları, ipotekler ve diğer tüm bireysel bankacılık hizmetleri üzerine çalışmalar yapılmıştır. Türkiye'de ise geçmişi dört seneye dayanan tüketici kredileri üzerine tam anlamıyla bir çalışma yapılmamıştır. Bu çalışma, diğer ülkelerde bu konuda yapılan çalışmalardan Türkiye'ye referans vermekte ve Türkiye'de tüketici kredilerinin başlangıç ve gelişme aşamalarını incelemektedir. Bu çalışma, çoğunlukla Ankaralı memurların tüketici kredileri konusundaki düşüncelerine ışık tutacaktır. Tüketici kredileri konusundaki düşünceleri göstermek üzere, özellikle bu çalışma için hazırlanan bir anketten yararlanılmıştır. Bu ankete yanıt verenlerin sayısı 228 ve bunlar içinde tüketici kredisi kullanmış olanlar 47 kişidir. Gelecek yıllarda tüketici kredilerinin, yapılacak bazı finansal ve hukuki değişikliklerle daha da yaygınlaşacağına kesin gözüyle bakılabilir. Anahtar kelimeler: Tüketici kredileri, tüketici finansmanı, bireysel bankacılık hizmetleri, tüketici borçlanması ABSTRACT A SURVEY ON THE PERCEPTIONS ABOUT CONSUMER CREDITS IN TURKEY BY FUNDA BAYDAR SUPERVISOR: ASSOC. PROF. GÖKHAN ÇAPOĞLU JANUARY 1992 This study basically deals with consumer credits as a consumer finance tool which has gained widespread use in recent years, in Turkey. One of the reasons behind this change is competition, which got tougher day by day, urging the banks to provide more and more diversified services rather than classical banking services. There have been many studies undertaken on consumer loans in Western countries where consumer credits, credit cards, mortgage loans and all other individual banking services have been used for many years. With a background of four years, consumer credits are not studied thoroughly in Turkey. This study covers some of the previous studies undertaken in other countries in reference to Turkey and is mainly concerned with the emergence and growth stages of consumer credits. This study also sheds light on the perceptions of the persons on consumer credits who are mostly salaried employees in Ankara. Data used to give insights about the perceptions on consumer credits is gathered from a questionnaire specifically designed for this study. The number of the respondents was 228, of whom 47 actually used consumer credits. It is quite obvious that consumer credits will be used more in the coming years with some financial and legislative changes in implementation. Keywords: Consumer credits, consumer financing, individual banking services, consumer loans
Collections