A survey on the foreign companies in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, yabancı kuruluşların Türkiye'ye artan ilgilerini araştırmakta, ithalat, direct yatırım, franchising, ve ortak yatırım gibi uluslararası pazarlara giriş stratejilerini incelemektedir. Yabancı isletmeler gözüyle Türkiye pazarinin avantaj ve dezavantajlarının analizinden sonra seçilen giriş stratejisinin nedenleri araştırılmıştır. Bu calışma 19'u Ankara'da bulunan, 21 kuruluşla yapılan anketler yardımıyla hazırlanmıştır. Sonuçlar yabancı kuruluşlara karşı uygulanan politikaların bazılarının değiştirilmesinin gerektiğini göstermektedir. ıı ABSTRACT A SURVEY ON FOREIGN COMPANIES IN TURKEY BY DİLEK SAĞLIK SUPERVISOR: ASSOC. PROF. GÖKHAN CAPOGLU JANUARY 1992 This study investigates the reasons behind the foreign companies growing interest in Turkey, and discusses different market entry strategies such as exporting, direct investment, franchising, and joint ventures. An analysis of the advantages and disadvantages of the Turkish market from the foreign companies point of view is followed by an analysis of the reasons that led to a particular choice of an entry strategy. The study made use of a questionnaire which was answered by 21 foreign companies, 19 of theni located in Ankara. The results indicate that some policy changes towards foreign companies are necessary.
Collections