Show simple item record

dc.contributor.advisorGer, Güliz
dc.contributor.authorÇaloğlu, S. Serdar
dc.date.accessioned2023-09-26T11:31:53Z
dc.date.available2023-09-26T11:31:53Z
dc.date.submitted2018-08-06
dc.date.issued1994
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/751954
dc.description.abstractÖZET İLİŞKİ YAKLAŞIMLI PAZARLAMACILI?A GEÇİŞ: INTERBANK VAKASI S.Serdar ÇALOGLU YÜKSEK LİSANS TEZİ TEZ YÖNETİCİSİ : Doç.Dr. Güliz GER ANKARA, ŞUBAT 1994 Son 10 yıldaki olumlu ekonomik gelişmeler neticesinde Türk Bankacılığı da önemli ölçüde bir değişim yaşamıştır. Finansal ürünler konusunda, batı ülkelerindeki bankalarla kıyaslandığında genel itibariyle son derece yeterli görünümde olan Türk bankalarının pazarlama faaliyetlerini daha çok satış zihniyeti sınırlaması içinde yürüttükleri gözlemlenmektedir. Pazarlamanın sadece satış olmadığını, satış kültürü oluşmuş bir bankada empoze etmek ancak kapsamlı ve sistemli bir geliştirme ve değişiklik programı ile gerçekleştirilebilir. Bu çalışmada, satış yaklaşımını tüm pazarlama faaliyeti olarak geliştirmiş ve bu bağlamda bir kültüre sahip olmuş, sektörün önemli harikalarından biri olan Interbank'm satış zihniyetinden, `ilişki bankacılığı`na geçiş çabası bağlantısında adapte olmaya çalıştığı bir geliştirme ve değişiklik programı incelenmektedir. Bu programı bir vaka analizi olarak inceleme dışında, 8 aylık bir dönemde programın etkileri ve bankaya katkıları incelenmektedir.
dc.description.abstractABSTRACT TRIGGERING TRANSITION TO RELATIONSHIP MARKETING: THE CASE OF INTERBANK by S. Serdar ÇALO?LU SUPERVISOR : ASSOC.PROF. GÜLİZ GER ANKARA, February 1994 Turkish Banking, with the developments in the economy, has faced many changes during the last 10 years. Turkish banks, when compared to the banks in the western countries, seem very competitive in financial products. However, it is evident that Turkish banks have been implementing sales techniques in their relations with customers instead of marketing concept. In order to impose relationship marketing concept to a bank which has adapted to sales approach, an organized and systematic change program should be developed. This study deals with a transition attempt of a major Turkish bank, Interbank, to relationship marketing from sales approach. The thesis analyzes a relationship marketing oriented change program offered by a university for Interbank. The study includes the analysis of the process of the program and its impact on Interbank's culture. The impact analysis has been made with the help of the observation of changes occurred in Interbank in an eight month period starting from the competition of the program.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTriggering transition to relation ship marketing: The case of Interbank
dc.title.alternativeİlişki yaklaşımlı pazarlamacılığa geçiş: İnterbank vakası
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmBanking sector
dc.subject.ytmBanks
dc.subject.ytmInterbank
dc.subject.ytmMarketing
dc.identifier.yokid37395
dc.publisher.instituteİşletme Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid37395
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess