Show simple item record

dc.contributor.advisorKarabatı, Selçuk
dc.contributor.authorGenç, Pelin
dc.date.accessioned2023-09-26T11:31:41Z
dc.date.available2023-09-26T11:31:41Z
dc.date.submitted2021-04-26
dc.date.issued1995
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/751915
dc.description.abstractÖZET TİCARÎ BİR BANKADA SERVİS KALİTESİ - BİR VAK'A ÇALIŞMASI PELİN GENÇ M.B.A. Tezi Tez Yöneticisi: Yard. Doç. Dr. Selçuk Karabatı Servis sektöründe, rekabetin çok yoğun, ürünlerin de çok benzer olduğu ortamlarda, firmaların sektörde rakiplerine göre güçlü bir pozisyonda olmaları, ayırdedici özelliklerinin kaliteli servis sunmak olmasına bağlıdır. Bu çalışmada, bankacılık sektöründen gerçek bir örnek Interbank incelenmektedir. Bu çalışma, rekabetçi bir ortamda, bir firmanın başarılı olmasında kaliteli servis sunmanın önemini göstermeyi amaçlamaktadır. Kaliteli servis sunmayı engelleyen ayrılıklar ve bunların sebepleri araştırılmış, bu ayrılıkları gidermek için öneriler sunulmuştur. Anahtar kelimeler: Servis, Kalite, Bankacılık
dc.description.abstractABSTRACT SERVICE QUALITY IN A COMMERCIAL BANK - A CASE STUDY PELİN GENÇ MBA. THESIS Supervisor: Assist. Prof. Dr. Selçuk Karabatı In the service sector, in the environments where the rivalry is very intense and the products are similar, in order for a firm to have a strong position in the sector with respect to its competitors, delivering quality service should be its distinctive competence. In this study, a real life example from banking sector, Interbank is analyzed. The study aims at demonstrating the importance of delivering quality service for a firm to succeed in a competitive environment. Gaps that obstruct delivering service quality and the causes of those gaps are investigated, and suggestions to eliminate them are made. Keywords: Service, Quality, Bankingen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleService quality in a commercial bank -A case study
dc.title.alternativeTicari bir bankada servis kalitesi -Bir vaka çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-26
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBanks
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmCommercial banks
dc.identifier.yokid87134
dc.publisher.instituteİşletme Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid87134
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess