The Dillemma of developing an industry code, of conduct in a medium of wide spread corruption
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışma, Türkiye'deki sağlık araç-gereçleri üreticileri ve temsilcileri ile alıcılar (karar veren yöneticiler) arasındaki ilişkileri analiz etmek amacıyla yapılmıştır. Çalışma sonuçlan, endüstri ile aha kesim arasında bir işbirliği anlaşmasının, rüşvet ve diğer hukuk dışı etmenler nedeniyle pratik olarak imkansız olduğunu ortaya koymuştur. Bu çalışma sekiz bölümden oluşmaktadır. Ancak, büyük bölümü, örnek olaylar, örnek olayların analizi ve bunlara ilişkin strateji ve müzakere tekniklerine ayrılmıştır. Örnek olaylar, yüz yüze yaphlan görüşmeler sonucu toplanan bilgilerin ışığında hazırlanmıştır. Bilgi toplama aşamasında `action research` yöntemi kullanılmıştır. Bu yöntem önceden belirlenen, veri toplama, bilgi paylaşma, aksiyon planlaması, ve örnek olaylardan çıkarılan sonuçlar dan oluşmaktadır. Konuyla ilişkili Mart 1995'te Antalya'da üç günlük bir arama konferansı düzenlenmiştir. Amaç sektördeki 35-40 iddia sahibini bir araya getirerek iş birliği anlaşması için ortak akıl aramaktır. Satıcılar ve alıcılar arasında dürüst, karşılıklı güvene dayalı bir ilişki düzeni oluşturmak amacıyla kısaca SADER (Sağlık Araçları, Gereçleri, Üretici ve Temsilcileri Derneği) olarak adlandırılan bir örgüt kurulmuştur. SADER'in önümüzdeki yıllarda yukarıda belirtilen amaçlan gerçekleştirme yolunda önemli bir rol oynayacağı tahmin edilmektedir. Zira, SADER üyesi firmalar piyasanın %80 ni kontrol etmektedir. Bir başka beklenti ise, sistem içindeki tüm tarafların, satıcılar, alıcılar ve ürün ve hizmetlerin son kullanıcılan olan halk bu gelişmelerden yarar sağlayacağıdır. Çalışma da yer alan örnek olaylar, okuyucuya konu hakkında analitik bir görüş açısı verecektir. Başka bir deyişle, sektördeki sorunlar, taraflar arasında oluşturulacak etkin bir iletişim sistemi ve karşılıklı hoşgörü ile çözülebilir. Eldeki mevcut verilerin analizi ve bulguların değerlendirilmesi sonucu, satıcı ve alıcılar arasındaki sorunların çözümü için bazı önerilerde bulundurulmuştur. Çalışmaların bulgulan değişik alt başlıklar halinde gruplanmış olup, sektördeki gerekli değişmelerin kültürel ve sosyal düzeyinde de nasıl gerçekleştirilmesi ortaya koymaktadır. ABSTRACT This study analyzes the relations between suppliers and the buyers (decision makers) in the health care products in Turkey. The analysis of the study showed that to establish a code of conduct in the industry, is practically impossible at the moment due to the lack of favorable conditions, basically the corruptive environment. This study is divided into eight parts. However the main concentration was on ten case episodes, analysis of the cases and strategies related to negotiation. Cases were developed based on the data collected through personal interviews.. The Action Research methodology was employed during the study. This method includes evaluation of agreed upon actions related to the data gathering, information, information sharing, action planning, and lessons learned from the case studies. Also a search conference was held in in March 1995,in Antalya for three days, which is a particapatory planning method. The participants, who were 35-40 stakeholders from the health care products sector, designed the future of the sector, and the strategies to implement them. An official organization (association) called SADER (Sağlık Gereçleri Üreticileri ve Temsilcileri Derneği/ Association of Health Care Product Manufacturers and Representatives) was established to develop honest, fair and trustworthy relations between (suppliers) and the buyers. It is expected this organization will play an important role in the years ahead in achieving its main goals since SADER members control 80 percent of the market. It is also predicted that all parties namely suppliers, buyers, and the domain, involved will get mutual benefits out of this action plan. The episodes analyzed in the text will give an analytical perspective to the reader, i.e. the problems between parties can easily be solved through effective communication and understandings. Based on the analysis of the available data and review of the findings several recommendations are made to alleviate some of the problems that exist between suppliers and the buyers. Findings are classified under the learning perspective which indicates how a necessary change takes place and the cultural and social perspective where characteristics of the domain is reviewed on the individual as well as the societal level. Key words: Change, action research, code of conduct, negotiation, corruption, business ethics. i
Collections