An Information system based on system analysis approach for course scheduling in universities
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET ÜNİVERSİTELERDE DERS PLANLAMASI İÇİN SİSTEM ANALİZİ YAKLAŞIMINA DAYALI BİR BİLGİ SİSTEMİ KORAYKARATAŞ M.B.A. Tezi Tez Yöneticisi: Doç. Dr. Erdal Erel Bu çalışmanın amacı, üniversitelerde ders planlama konusunda yeni yaklaşımlar sunmaktır. Ders planlaması, oldukça çok zaman ve çaba gerektiren bir işlemdir ve birbirinden farklı istekleri olan öğrenciler, öğretim üyeleri ve idare gibi tarafları içerir. Bütün bu tarafların isteklerine aynı anda cevap verebilen bir planlamanın yapılması sıradan bir planlamanın ötesinde bir beceri işidir. Bu güne kadar ders planlaması problemi için geliştirilen çözümlerin çoğu yöneylem araştırmaları algoritmalarına ve veri yapılarına dayanmış, ve toplu isem dizisi olarak programlanmıştır. Bu çalışmada esas üzerinde durulan konu, ders planlaması problemi için çözüm yönteminin sistem analizi yaklaşımına dayandırılabileceği ve etkileşimli bir yazılım yardımıyla kullanıcının sisteme iletebileceği bilgi miktarının artırılabileceğidir. Bu şekilde sonuçta daha gerçekçi bir çözüme ulaşmak mümkün olabilecektir. Bu çalışma kapsamında anlatılan yönteme ek olarak, çözüm algoritmasının uygulanması ve sınanması amacıyla bir bilgisayar yazılımı da geliştirilmiştir. Anahtar kelimeler: Zaman planlama, program ABSTRACT AN INFORMATION SYSTEM BASED ON SYSTEM ANALYSIS APPROACH FOR COURSE SCHEDULING IN UNIVERSITIES KORAYKARATAŞ M.B.A. Thesis Supervisor: Assoc. Prof. Erdal Erel The basic aim of this study is to provide additional insights on the subject of course scheduling in universities. Course scheduling is a very time consuming effort, and involves different parties like students, instructors and administration, with conflicting interests. Generation of a schedule to satisfy all of the parties seems like an art, rather than an ordinary planning work. Most of the solutions to the course scheduling problem so far is based on algorithms and data structures from operations research, and programmed as batch sequences. In this study, the main argument is that the solution procedure to the course scheduling problem can be based on a system analysis approach, and with the help of an interactive software, the amount of information that a user can pass to the system is increased. This, in turn, may result in a more realistic solution. In addition to the described methodology, a computer software is developed in order to implement and test the solution algorithm. Keywords: Timetabling, scheduling
Collections