A Case study: Strategies for a medium size construction company group: tavşanoğlu Group of Companies
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
SAAT SEKTÖRÜNDE FAALİYET GÖSTEREN ORTA ÖLÇEKLİ BİR ŞİRKETLER TOPLULUĞU İÇİN STRATEJİLER TAVŞANOĞLU ŞİRKETLER TOPLULUĞU ÖmerTÂVŞANOĞLU NLBATezi Tez Yöneticisi: Doçent Dr. Oğuz BABÜROĞLU Ocak, 1996 İnşaat sektörünün rekabetçi ortamında, sektörün analiz edilmesi, sektörün eğilimlerinin belirlenmesi ve tüm bunların şirket faaliyetleri ile senkronize edilmesi inşaat şirketinin varlığını sürdürmesi için çok gereklidir. Bu çalışmanın ana amacı inşaat sektöründe faaliyet gösteren bir şirketler topluluğu ( Tavşanoğlu Şirketler Topluluğu) için stratejiler geliştirmektir. Bunu yaparken inşaat sektörünün yapısı, sektördeki eğilimler ve inşaat sektörü ortamının tarihi, ekonomik, hukuki ve rekabetçi boyudan ile nasıl özellikler gösterdiği anlatılmıştır.Bu çalışmanın vaka çalışması olmasından dolayı, Türkiye pazarında faaliyet gösteren Tavşanoğlu Şirketler Topluluğu tanıtılmış ve faaliyet alanları anlatılmıştır. Topluluk için uygun olan jenerik stratejiler oluşturulmuş ve pazar-firsat matriksi sunulmuştur. Bununla birlikte, belirtilen stratejilerin uygulanabilmesi için gerekli yapısal model ve destekleyici sistemler önerilmiştir. Anahtar Sözcükler: Türk inşaat Sektörü, Türk inşaat Firmaları, Tavşanoğlu, İş Stratejisi. ıı A CASE STUDY: STRATEGIES FOR A MEDIUM SIZE CONSTRUCTION COMPANY GROUP: TAVŞANO?LU GROUP OF COMPANIES ÖmerTAVŞANO?LU Master of Business Administration Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Oğuz BABÜRO?LU January, 1996 In highly competitive environment of construction industry, analysis of the industry, designation of the trends and synchronizing them with activities of a construction company is essential for the survival of the company. The main purpose of this thesis is to develop strategies for a medium size construction company group: Tavşanoğlu Group of Companies. In doing that, the construction environment and how it behaves is explained with historical, economical, legal and competitive dimensions with the structure of the industry and trends in the industry. As being a case study Tavşanoğlu Group of Companies; which is operating in domestic market is introduced and its activities are explained. Generic strategies and market opportunity matrix is proposed for Tavşanoğlu Group of Companies with an appropriate structural model and supporting systems. Keywords: Turkish Construction Industry, Turkish Construction Companies, Tavşanoğlu, Business Strategy.
Collections