Konaklama işletmelerinde tutundurma faaliyetleri: Kırgızistan'da bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Turizm sektörü, özellikle 20. yüzyılın ikinci yarısından itibaren hızlı gelişmegöstererek birçok ülke ekonomilerinin kalkınmasında büyük katkıda bulunmuştur. 2000yılında 693 milyon uluslar arası seyahat eden turist sayısı 2006 yılında 847 milyona, 2007yılında da 903 milyon kişiye ulaşmıştır. Turizm endüstrisi sahip olduğu bu kitleselözelliği nedeniyle ve hizmetin üretilmesinde asıl olan insangücü olmasından dolayı, ençok işgücü istihdamını sağlayan sektör olarak gelişmekte olan ülkelerin büyükproblemlerinden biri olan işsizlik sorununu çözmede öncelikli ekonomik dalısayılmaktadır. Özellikle, kıt kaynaklı ülkelerin ekonomilerinin karşılaştığı sorunlarınçözümünde ve darboğazların aşılmasında adeta bir çıkış noktası haline gelmiştir.Turizm sektörü, hizmet sektörünün alt dallarından biridir. Turizm pazarlaması,pek çok yönüyle hizmet pazarlamasının taşıdığı özelliklere sahiptir. Ancak, hizmetpazarlamasında bulunmayan bazı özelliklerin turizm pazarlamasında söz konusudur.Günümüzde turizm endüstrisinde yer alan turizm işletmeleri, sayısı açısındanolsun çeşidi açısından olsun eskisine göre fazlalaşmıştır. Dolayısıyla, turistlere sunulanürün ve hizmet çeşitleri de artmıştır. Aynı zamanda günümüz turistleri daha incelikli vebilinçli düşünen tüketiciler olduklarından turizm işletmelerini seçerken daha seçicidavranmaktadırlar.Bir ürün ne kadar iyi olursa olsun hatalı ya da yetersiz tutundurma faaliyeti hedefpazarda istenilenin yakalanamamasına neden olmaktadır. Tüm işletmeler için amaçlarınaulaşmak üzere uygun pazarlama karması elemanları oluşturmak önemlidir. Ancak turizm sektöründe markaya bağımlılığın az olması nedeniyle pazarlama karması elemanlarıiçerisinde tutundurma faaliyetleri daha da önemli hale gelmektedir.Turistik ürün kapsamında yer alan konaklama hizmetlerinin tutundurmafaaliyetleri; turistik ürünü satmak üzere reklam kampanyalarını gerçekleştirme, turizmfuarları ve sergilerine katılma, info turları düzenleme, katalogları çıkartma ve başkabunun gibi etkinlikleri kapsamaktadır.Kırgızistan'da bulunan çoğu konaklama işletmeleri Sovyet Birliği zamanındakurulmuş olup, Sovyet vatandaşının ihtiyacını karşılamaya yönelik organizeedilmişlerdir. Günümüzde turistlerin konaklama işletmelerinin hizmetlerine olan ihtiyaçve beklentileri daha da farklıdır. Bu nedenle, günün koşulları gereği, konaklamaişletmelerinin, sağladığı hizmet ve sunduğu ürünleri ile modern tüketicinin istek veihtiyaçlarını karşılaması gerekmektedir.Konaklama işletmelerinde tutundurma faaliyetleri: Kırgızistan'da bir araştırmayakonu olan bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde konaklama işletmeleriile ilgili teorik bilgilere yer verilmiştir. Konaklama işletmelerinin turizm endüstrisindekiyeri, önemi, dünyada ve Kırgızistan'da tarihsel gelişimi, farklı açılardansınıflandırılmasından, organizasyon yapısından söz edilmiştir. İkinci bölümde pazarlamakarması ve tutundurma kavramları incelenmiştir. Bu bölümde genel pazarlamayadeğinilerek, daha çok turizm pazarlamasına odaklanılmıştır. Turizm pazarlamasınınyanısıra pazarlama karması elemanlarından söz edilerek esas konuyla ilgili tutundurmakarması ele alınmıştır. Konaklama işletmelerinde tutundurma faaliyetlerinin özellikleri veçeşitli uygulamaları incelenmiştir. Uygulama bölümü olan üçüncü bölümde,Kırgızistan'daki konaklama işletmelerinin yöneticilerine yönelik araştırma için veritoplamak amacıyla anket yöntemi kullanılmıştır.Bu araştırmanın amacı, turizm sektörü yeni gelişmekte olan ve büyük birpotansiyele sahip bir ülke olarak Kırgızistan'daki konaklama işletmelerinde tutundurmafaaliyetlerini incelemek, mevcut tutundurma uygulamalarını tespit etmek, karşılaşılansorunları ve eksiklikleri belirlemek olarak ifade edilebilir.Tezin son kısmında ise, sonuç ve önerilere yer verilmiştir.Anahtar kavramlar: Kırgızistan, Konaklama işletmeleri, Otel, Tutundurma. The tourism sector has begun to more developed in the second half of XX centureand become one of the sector that mostly contribute to economy. The number ofinternational travelling tourists around world is increasing day by day. For instance, theirnumber in 2000 was 693 million, in 2006 847 million and in 2007 903 million. Becauseof the massiveness feature of the tourism industry and because the producers of serviceare people, this sector is one of the preferential economic sector in solution ofunemployment as one the most crucial problems in emerging countries. Especiallytourism sector has usually become a solution for problems faced in economies with theshortage of natural resourses and for overcoming the crisis.Tourism sector is a subunit of service sector. Tourism marketing has the almostsame attributes as service marketing. However, tourism marketing has such kind ofattributes that are absent in service marketing.Nowadays touristic enterprises in tourism industry are different from theirnumbers and types. Therefore the assortiment of products and services offered tocustomers are increasing. At the same time nowadays tourists are more sophisticated andconscious customers and they behave more selective in choosing touristic firms.Inspite of how good and in high quality the product is, if the promotion activity iswrong and unsufficient, it is impossible or very hard to achieve target audience. For allbusiness in order to succeed it is very important to build acceptable marketing mix. However as in tourism sector the brand loyalty is lower, promotion as one of themarketing mix components has become more important.The promotion campaign of touristic services consists in activities like realizationof advertisement campaign in order to sell touristic product, participation in touristicfairs and exhibitions, organization of info tours, publication of catalogues etc.In Kyrgyzstan hotels mostly were built in Soviet period and were organized inorder to satisfy the needs of Soviet citizens. Nowadays the expectations and needs oftodays customers for accomodation services differ. In this context as a nesessity of today,the products and services of accomodation firms should be suitable to needs andexpectations of todays customer.This thesis consists of three chapters. The first chapter is compoused of theoreticreview on accomodation firms, i.e. on a role of accomodation firms in tourism industry,historical background of tourism in the world and Kyrgyzstan, classification ofaccomodation firms, organization structure and functional division in accomodationfirms.The second chapter contains of theoretical review on marketing mix andparticularly promotion. This chapter touches on general marketing and mostly focuses ontourism marketing. Here the issues like the features of tourism marketing, its nesessity,functions and different applications were studied. Also the properties of promotionactivities in accomodation firms and their different practices were analyzed. The thirdchapter contains of practical part of this thesis. In this chapter also were given thefindings of this study. The questionnaire were selected as a data collection method.The objective of this thesis is to study promotion activities of accomodation firmsin Kyrgyzstan, to determine current promotion practices, to define faced problems anddeficiencies in this sector. In Kyrgyzstan the tourism sector is believed to be one of theemerging and have big potential for development.The last part of this chapter contains on results and suggestions.Key words: Kyrgyzstan, hotels, accomodation firms, promotion
Collections