Koruyucu sağlık hizmetlerinde ilkokul öğretmenlerinin yeri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
- 53 - VI- ÖZET İlimizde halen eğitim veren ilkokullarda; 1- 1989-1990 yıllarında ilkokul öğretmenlerinin en az %50' sinin Koruyucu Sağlık Hizmetlerinde `Halk Sağlığı Eğitiminde Görev Yapacak` düzeyde eğitim almasını sağlamak, 2- 1989-1990 yıllarında ilkokul çocuklarında görülen `Bildirimi Zorunlu Hastalıkları %10 oranında azaltmak, 3- 1989-1990 yıllarında ilkokul çocuklarında görülen büyüme ve gelişmeyi etkileyen hastalıkların %10'unun erken teşhisini sağlamak amacıyla bir okul sağlığı programı hazırlanmış ve bu program 1988-1989 öğretim yılında uygulanmıştır. Uygulamada planlanan hedeflere ortalama olarak %10 fazlası ile ulaşılmıştır. Okul sağlığı programında, ilkokul öğretmenlerinin eğitim öncesi ve eğitim sonrası bilgi düzeyinin saptanma sı, eğitimin sonuçlarını değerlendirmek amacıyla ilki eğitimden önce ikincisi eğitimden sonra olmak üzere iki anket uygulanmıştır. Tezimizde program ve anket sonuçları bilimsel verilerin ışığı altında karşılaştırmalı olarak tartışılmıştır. İlk ankette %5 oranında öğretmenler sorulara hiç yanıt vermezken eğitim sonrası hiç yanıt vermeyenlerin oranı- 54 %3'e ve yine birinci ankette hatalı yanıt verme oranı %28'den ikinci ankette %17'ye düşmüştür. Bu veriler eğitimin önemini ortaya koyan çarpıcı örneklerdir ve koruyucu hekimlik hizmetleri yürütülürken halk sağlığı uygu lamalarında öğretmen kesiminin özellikle doğru eğitildiğinde büyük bir potansiyel olduğunu açıkça ortaya koymak tadır. - 55 - VII- SUMMARY Primory schools which are still continuing the educational program; 1- Between the years 1989-1990, it is hoped that at least 50% of the primary school teachers will be educated in the field of preventive Health Services and would come to the level of `Public Health Education Tutor` whereby they would be gualitied fon teaching preuentive medicine lessons. 2- It is targeted to bring down the level of `Notification Requined Contagious Diseases` by 10% between the years 1989-1990. 3- During the lest educational period of 1988-1989, a school health scanning program was prepared in orden to be able to early diasnose 10% of the illnesses effecting the growth and development of a child for the years 1989- 1990, and it was implemented storting the 1989-1990 educational period. The average of the expected results from the scannign program possed the 10% level. In my thesis the findings of the program and the results of the surveies have been compared and discussed through out this research. The first survey showed 5% of the teachers not giving ony onswers to our survey; however after receiving the courses the level of unanswered questions to the second survey dropped to 3%; and the- 56 - teachers showed a rate of 28% ih giving wrong onswers to the questions of the first survey while the wrang onswer rote came down to a level of 17% for the secand survey. These datas showed a striking example in the importance of education and preventive medicine servies es pecially, the primary school teachers showed a great potentical when they recaived a propen education concenning public health.
Collections